شناسهٔ خبر: 39556234 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

کاهش محسوس دما در مناطق شمالی کشور از امروز/ تردد در محور‌های برون‌شهری ۱.۶ درصد افزایش یافت

کارشناس سازمان هواشناسی از بارندگی و کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور از امروز تا پایان هفته خبر داد.

صاحب‌خبر -

«کبری رفیعی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تداوم بارش ها در نوار شمالی کشور موجب کاهش ٨ تا ١٢ درجه هوا در استان های شمالی از امروز خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: برای امروز پیش‌بینی بارش باران، رعد و برق و وزش شدید باد در مناطقی از کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی و آذربایجان‌های شرقی و غربی را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین فردا در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس، شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود و از امروز تا جمعه در ارتفاعات مناطق سردسیر شمال غرب و البرز مرکزی برف می‌بارد.

رفیعی درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی در استان‌های محل بارش هشدار داد و گفت: هموطنان از تردد غیر ضرور و توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

ترافیک سنگین در دو محور شهریار و کرج به سمت تهران

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قروین- کرج- تهران و همچنین جاده شهریار- تهران خبر داد.

گزارش این مرکز از آخرین وضعیت جاده های شمالی از تردد روان در جاده های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت خبر می دهد.

جاده فیروزکوه دارای بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات و جاده های چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت ترافیکی سایر جاده ها نیز از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین- کرج- تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و ترافیک سنگین در محور شهریار-تهران محدوده شهر قدس خبر می دهد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت جوی، هم اکنون بارش باران در برخی از جاده های استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس و چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای جاده های مسدود و ممنوع، ‌ بقیه جاده های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جریان است.  

در شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ٢هزار ٣٢٤تردد شمار فعال در جاده های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ١.٦ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.  

گزارش مرکز مدیریت راه‌ها اضافه می‌کند که سهم وسایل نقلیه سنگین حدود ١٧.١ درصد و اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند زمان مناسبتری را برای سفر انتخاب کنند.

آزادراه تهران - شمال (قطعه یک)، واقع در استان تهران نیز تا ۱۵ خرداد، از ساعت ۱۹ تا ۷ صبح روز بعد به‌ دلیل اجرای عملیات تکمیل سامانه های هوشمند، مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه انجام می شود.

تردد در محور‌های برون‌شهری ۱.۶ درصد افزایش یافت

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۳۲۴ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱.۶ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

وضعیت محور‌های مواصلاتی کشور در سوم اردیبهشتبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۳۲۴ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱.۶ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۷.۱، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی

۱- محور رامیان – اولنگ – شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور شهداد – نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ ۲۶ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور سی سخت – پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد، از مورخ ۲۶ آبان ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵- محور وازک – بلده، واقع در استان مازندران، از مورخ ۲۶ آبان ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶- محور گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۶ آبان ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷- محور پونل – خلخال، واقع در استان گیلان و اردبیل، از مورخ ۲۶ آبان ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸- محور سروآباد – پاوه، واقع در استان کردستان، از مورخ ۶ آذر ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۹- محور خرم آباد – پلدختر، واقع در استان لرستان، از مورخ ۷ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۰- آزادراه چالوس-مرزن آباد و بالعکس، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی از ساعت ۱۹ تا ۷ روز بعد، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۱ – محور رودبار - کهنوج، واقع در جنوب استان کرمان از مورخ ۱۰ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۲ – محور رودبار – قلعه گنج، واقع در جنوب استان کرمان از مورخ ۱۰ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۳ – محور قزوین - همدان کیلومتر ۱۱۰، واقع در استان همدان مورخ ۲۳ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

نظر شما