شناسهٔ خبر: 39541729 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی بارش تگرگ در شرق و جنوب کشور/ هشدار آب‌گرفتگی معابر و لزوم مدیریت آب سدها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش تگرگ از عصر چهارشنبه 3 اردیبهشت در شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از کشور احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در همین مدت در ارتفاعات البرز شرقی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 3 اردیبهشت بارش‌ها بخش‌های بیشتری از شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور را دربرمی‌گیرد و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی است که رگبار  رعد و برق همراه با وزش باد شدید در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از بعدازظهر چهارشنبه 3 اردیبهشت سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که موجب رگبار پراکنده باران در این منطقه خواهد شد و روز پنج‌شنبه 4 اردیبهشت بارش‌ها در غرب و شمال‌غرب کشور ادامه دارد و به تدریج سواحل خزر خصوصاً غرب دریای خزر، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های البرز شرقی و شمال‌شرق را دربرمی‌گیرد. 

ضیائیان ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه در غرب و شمال‌غرب کشور وزش باد شدید داریم و به دنبال آن، در روزهای جمعه و شنبه رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقت در شمال‌غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های همدان، مرکزی و لرستان پیش‌بینی می‌شود. 

وی اظهار کرد: بعدازظهر فردا با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی، در جنوب و شرق کشور بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا پایان هفته دما بین 8 تا 12 درجه در سواحل خزر کاهش می‌یابد. 

وی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری شود، تردد و توقف کنار رودخانه‌ها انجام نشود. همچنین تمهیداتی برای عبور سیلاب، حفظ محصولات کشاورزی و مدیریت سدها در دستورکار باشد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 15 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: امروز در پایتخت آسمان صاف، جهت باد جنوب‌غربی و سرعت باد 25 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 20 درصد است. 

انتهای پیام/ب

نظر شما