شناسهٔ خبر: 39536793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

طی ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می شود؛

باران و وزش باد در راه استان بوشهر

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان ابری و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهشید شهنه مطلق: کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان ابری و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

 پیام مساعدی اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده ادامه ناپایداری های جوی طی امروز تا اوایل وقت فردا (چهارشنبه) است.

مساعدی بیان کرد: طی این مدت آسمان استان ابری و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: به تدریج از ظهر فردا و طی روزهای پنج شنبه و جمعه، جوی نسبتاً آرام و پایدار و آسمانی غالباً صاف و آفتابی همراه با افزایش دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه (آینده) وزش باد شدید جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان، باعث تلاطم دریا در این نواحی خواهد شد.

مساعدی تصریح کرد: ضمن اینکه وزش جریانات گرم جنوبی سبب خیزش گرد و خاک و افزایش محسوس دما در سطح استان می شود. وقوع بارشهای پراکنده باران و رعد و برق نیز طی این مدت دور از انتظار نمی باشد.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری و در برخی نقاط استان (عمدتاً بر روی دریا و مناطق جنوبی) گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت و امروز بر روی دریا و سواحل استان گاهی تا 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی افزود: ارتفاع موج دریا نیز طی این مدت بین 30 تا 90 سانتیمتر و در سواحل جنوبی تا 120 سانتیمتر، در هنگام وزش باد گاهی تا 150 سانتیمتر پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما