شناسهٔ خبر: 39529786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاون کل وزیر بهداشت:

سفرهای غیرضروری، شرایط مازندران را در روزهای آینده بحرانی‌تر می‌کند

ساری (پانا) - معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مازندران یکی از شش استان کشور به لحاظ شیوع گسترده کرونا در کشور است، اعلام کرد که با سفرهای غیر ضرور به این استان، شرایط آن بحرانی تر از پیش می شود که تبعات آن تا چند روز آینده معلوم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ایرج حریرچی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان مازندران در ساری با ابراز رضایت مندی از عملکرد استان در این خصوص کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در روزهای اخیر را کافی ندانست و گفت: تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا در سطح کشور وجود دارد نگرانی از شیوع کرونا همچنان پا برجاست.

معاون کل وزیر بهداشت مهمترین عامل انتشار بیماری کووید ۱۹ را وجود افراد کم علامت یا بی علامت دانست و گفت: برای شناسایی این افراد، نیاز به برنامه ریزی و آزمایش بیشتر افراد داریم که حتی می‌توان برای کشف این افراد جایزه گذاشت.

او عادت کردن و همزیستی با کووید ۱۹ را تا زمان دستیابی به واکسن ضروری دانست و افزود: ظاهرا این ویروس چندان به گرما حساس نیست بنابراین نمی توان تغییرات جوی را پایان کار ویروس کرونا تلقی کرد.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر این که مازندران با آزادی سفرهای بین استانی از امروز ، در معرض پرخطر ترین استان کشور به لحاظ شیوع دوباره کرونا ویروس است همزمانی بازگشایی مشاغل با ریسک متوسط را هم عامل دیگر این نگرانی عنوان کرد .

حریرچی گفت: فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت و قرنطینه تمام کسانی که تماس نزدیک با بیماران مبتلا دارند از این پس استراتژی‌های اصلی مقابله با کرونا محسوب می شود.

او همچنین بر افزایش تدابیر ویژه با افزایش اختیارات استانداران در حوزه مقابله با کرونا تاکید کرد و از مردم خواست از هرگونه سفر به مازندران پرهیز کنند.

او با بیان اینکه استان مازندران به وضعیت خوبی در کنترل بیماری کرونا رسیده است سه فرضیه را برای ریشه کنی و مبارزه با کرونا برشمرد و افزود: یا باید واکسن این بیماری کشف شود، یا باید خودش از بین برود یا اینکه رعایت کنیم.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: در استان مازندران با توجه به اختیارات داده شده به استاندار، انتظار می‌رود برنامه ریزی‌هایی انجام شود تا با این بیماری مبارزه شود.

حریرچی گفت: مازندران یکی از شش استان کشور به لحاظ شیوع گسترده کرونا در کشور است که با سفر های غیر ضرور به این استان، شرایط آن بحرانی تر از پیش می شود که تبعات آن تا چند روز آینده معلوم می‌شود بنابراین مسئولان استان باید هوشیار باشند و هدایت این امر را به عهده بگیرند.

نگرانداز سرگیری مجدد اوج کرونا در مازندران هستیم

استاندار مازندران هم در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، کرونا را آزمونی بزرگ برای مشارکت مردم در حوزه سلامت اجتماعی دانست که با وجود قریب به ۳ هزار ستاد پیشگیری از کرونا در سازمان ها، ادارات، شهرها و روستاهای استان منجر به حصول نتایجی ارزشمند تاکنون شده است.

حسین زادگان حفظ تعادل جمعیتی استان در آستانه نوروز را یکی از مهم ترین مشکلات برای مدیریت کرونا اعلام کرد و افزود: با از سرگیری تردد بین استانی از امروز در کشور، نگران از سرگیری مجدد اوج کرونا در استان در صورت رعایت نکردن از جانب مسافران ورودی به استان هستیم.

استاندار مازندران با قدردانی از مساعدت خیران در حوزه تامین اقلام‌بهداشتی گفت: خیران استان قریب به ۳۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت در بحث مقابله با کرونا کمک کردند.

حسین زادگان ابراز امیدواری کرد با مساعدت بیش از پیش دولت کمبودها در حوزه پیشگیری و درمان مازندران برطرف شود.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با ارائه عملکردی از سیمای سلامت استان در خصوص مدیریت مقابله با کرونا، راه اندازی کلینیک های تب در ۱۸ شهرستان استان به منظور جلوگیری از ازدحام در اورژانس ها و مراکز درمانی از ابتدای شیوع بیماری را یکی از فعالیت های این نهاد دانست و گفت: تاکنون ۲۸ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرحله دوم غربال گری شدند.

نظر شما