شناسهٔ خبر: 39526093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش |

آغاز رزمایش بزرگ همدلی دانشجویان دانشگاه‌های تهران / وقتی جهادگران دانشجو پیش قدم می‌شوند

دانشجویان جهادی دانشگاه‌های تهران در پاسخ به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و کمک به نیازمندان در ماه رمضان رزمایش بزرگ همدلی را برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

تیتر فردا ///آغاز رزمایش بزرگ همدلی دانشجویان دانشگاه‌های تهران / وقتی دانشجویان جهادگر پیش قدم می‌شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیماری کرونا بیش از دو ماه است که وارد کشور شده و در این مدت حضورش مشکلات زیادی را برای بخش‌های مختلف ایجاد کرده است. از جمله آسیب‌هایی که در این مدت بیشتر به چشم می‌خورد تعطیلی کسب و کار‌ها است که بسیاری از خانواده‌های نیازمند و کارگران روزمزدی را که با درآمد‌های روزمره شب و روز خود را سپری می‌کردند در تامین نیاز‌های روزمزه شان را دچار مشکل کرده است.

رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان خود به مردم توصیه کردند که باید همدلی و کمک ایجاد شود تا خانواده‌های آسیب دیده در این بحران بتوانند به زندگی روزمزه خود ادامه دهند این به این معنا است که هستند کسانی که در تامین مایحتاج روزمزه خود دچار مشکلات عدیده‌ای شدند.

پس از این توصیه رهبر انقلاب چراغ همدلی و کمک به هم نوع در کشور روشن شد و هر کس به هر طریقی توانسته در این طرح خداپسدانه شرکت می‌کند. گروه‌های جهادی دانشجویی که از ابتدای ورود کرونا به کشور آستین همت را مانند همیشه برای حل مشکلات بالا زده بودند و فعالیت شبانه روزی در این زمینه داشتند حالا گوش به فرمان رهبر انقلاب چراغ همدلی را روشن می‌کنند و به کمک خانواده‌های نیازمند می‌روند تا بتوانند مرهمی بر سختی‌های نیازمندان باشند.

گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت در خط مقدم مبارزه با کرونا به سمت حمایت از نیازمندان آسیب دیده از این بیماری می‌روند.

بر اساس اعلام گروه‌های دانشجویی فراخوان کمک‌های مردمی از سوی این گروه‌ها آغاز شده و بسته‌های غذایی را از ابتدای ماه رمضان تا پایان بحران کرونا میان خانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند از جمله گروه‌های جهادی دانشگاه‌های تهران هستند که در اینگونه فراخوان‌ها در خط مقدم آن قرار دارند.

پویش همدلی و کمک به نیازمندان برای توزیع ارزاق بین نیازمندان راه‌اندازی شد
در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و بالتبع تعطیل شدن برخی مشاغل و مشکلات اقتصادی متعاقب آن، جمعی از هموطنان عزیز و نیازمندمان، آسیب‌های متعددی از لحاظ معیشت و گذران زندگی دیده اند؛ لذا به همین مناسبت، و در آستانه ماه مبارک رمضان، مسجدامام علی (ع) دانشگاه علامه طباطبایی با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی و با مشارکت بخش‌های مختلف دانشگاه شامل (اساتید، کارمندان)، هئیات اصحاب عاشورایی و امام علی (ع)، روابط عمومی و معاونت فرهنگی ومعاونت دانشجویی دانشگاه، در طرحی تحت عنوان #همدلی_و_کمک_به_نیازمندان اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی دانشگاهیان و همچنین دیگر خیرین گرامی نموده است.
 
/
 
۱۰ هزار بسته حمایتی میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود
هیات الزهرا دانشگاه پویش کریمانه خانواده شریف را در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف کمک به نیازمندان راه اندازی کرد.

براساس این گزارش، در این طرح ۱۰ هزار بسته حمایتی میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان ۹۹تهیه و توزیع می‌شود.

لازم به ذکر است، علاقمندان برای شرکت در این پویش می‌توانند http://account.azzahraa.ir/t/pooyesh_karimaneh:واریز نمایند.
 
/
 
رزمایش مواسات دانشجویان جهادی دانشگاه تربیت مدرس
گروه جهادی نورالهدی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاهیان در این دانشگاه، پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به قشر محروم جامعه به ویژه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و نیز فراگیری ویروس کرونا پویش و رزمایش مواسات را در ابعاد معیشتی و خدمات بهداشتی درمانی راه اندازی کرد.

بر اساس این گزارش، در این پویش ثبت نام از داوطلبان برای حضور در عملیات میدانی بیمارستان‌ها و جمع آوری کمک‌های نقدی جهت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان انجام می‌شود و داوطلبان جهت ثبت نام برای خدمت به خادمان حاضر در صحنه عملیات میدانی بهداشت و درمان می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۷۹۳۲۸۲۱ تماس بگیرند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۲۷۲۱۸۷، یا شماره حساب۱۴۳۳۸۶۵۶۲به نام هیات امنای مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس واریز نمایند.
 
/

قرارگاه جهادی صاحب الامر دانشگاه علامه رزمایش همدلی برگزار می‌کند
مجتبی هاشمی نکو، مسئول قرارگاه صاحب الامر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه علامه طباطبایی بنا بر توصیه رهبر انقلاب و تا تمام شدن بیماری کرونا در نظر دارد رزمایش همدلی را برای کمک به نیازمندان برگزار کند.

وی افزود: در این طرح فراخوان جمع آوری کمک‌های مردمی برای خرید بسته‌های غذایی و تهیه‌ گوسفند و قربانی کردن آن بین نیازمندان را داریم و برا اساس برنامه ریزی‌ها تلاش ما این است که ماهیانه یک گوسفند قربانی کرده و برای ۵۰ خانوار نیازمند بسته غذایی تهیه و توزیع کنیم.
 
/
 
پویش خانواده آسمانی دانشجویان امیرکبیر به کمک نیازمندان در کشور می‌رود
به همت هیئت رهروان شهدا دانشگاه امیرکبیر با توجه به شیوع کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان تمهیداتی برای کمک به اقشار محروم جامعه فراهم دیده شده است.
 
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در غالب هیئت رهروان شهدا این دانشگاه هرساله سفره افطاری ساده‌ای را برای دانشجویان، کارکنان و اساتید محترم در مسجد دانشگاه پهن می‌کردند. اما امسال با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها امکان برگزاری این برنامه وجود ندارد. با این وجود، تعطیلی دانشگاه باعث انفعال دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نشده است و دانشجویان برآن شدند تحت پویش خانواده آسمانی بسته‌هایی شامل مواد غذایی و اقلام بهداشتی را به دست نیازمندان سراسر کشور برسانند.

با توجه به این که بیش از سیزده هزار دانشجو از سراسر ایران اسلامی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، می‌توان به واسطه همین دانشجویان تحت عنوان سفیر آسمان خانواده‌های نیازمند را در بسیاری از مناطق شناسایی کرد و به واسطه‌ی همین سفیران اقلام مورد نیاز را به دست نیازمندان رساند.

در واقع سفیران آسمان با جست و جو در محله یا روستای خود نیازمندان را شناسایی می‌کنند و به کمک دیگر خیران اقلامی را خریداری کرده و به دست خانواده شاسایی شده می‌رساند. این روند باعث تسهیل در رسیدن اقلام مورد نظر به نیازمندان می‌شود.
 
گروه جهادی منتظران ظهور ارزاق غذایی میان نیازمندان توزیع می‌کند
گروه جهادی منتظران ظهور به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان بسته‌های ارزاق غذایی میان خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع می‌کند.

 در این طرح حمایت از قشر آسیب‌پذیر بر اثر کرونا، بسته ارزاق ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این طرح با شماره ۰۹۱۲۶۷۹۶۴۸۷ تماس و کمک‌های خود را واریز نمایند.
 
/
 
رزمایش همدلی دانشجویان جهادی دانشگاه علم وصنعت
دانشجویان دانشگاه علم وصنعت با توجه به منطقه‌ی هدف گروه جهادی این دانشگاه طی ۵ سال اخیر و فعالیت‌های مستمر گروه در منطقه قـلعـه گـنـج و همچنین با فعالیت‌های انجام شده در حـاشـیـه شـهـر تـهـران رزمایش، کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمندِ این دو منطقه برگزار می‌کنند.

این گروه جهادی با توجه به فرمایش صریح مقام معظم رهبری بسته‌های بهداشتی و خوراکی برای ۵۰ خانواده‌ی کم بضاعت که شامل هر بسته ۲۵۰ هزار تومان و ۵۰۰ سهم ۲۵ هزار تومانی و در مجموع ۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان توزیع می‌کند.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق لینک پرداخت مستقیم:https://zarinp.al/@iustjahadi:credit_card:و یا شماره کارت:۶۲۷۳-۸۱۱۱-۲۴۹۷-۹۲۹۲ بنام محمدرضا عابدینی منش واریز نمایند.
 
/
 
دانشجویان دانشگاه تهران بسته های ارزاق غذایی برای خانواده های محروم حاشیه تهران توزیع می کنند
 
دانشجویان دانشگاه تهران در رزمایش همدلی در آستانه ماه رمضان بسته های ارزاق برای خانواده های نیازمند حاشیه تهران توزع می کنند.
علاقمندان برای کمک به تهیه ارزاق برای خانواده‌های محروم حاشیه شهر تهران می توانند از طریق شماره کارت:۶۱۰۴-۳۳۷۵-۴۵۵۶-۹۷۰۷ (به نام فهیمه شاه‌حسینی)و یا پرداخت سریع اینترنتی:idpay.ir/jahadi-mortezager در این طرح خیرانه سهیم باشند.
 
/
 
اهدای بسته های معیشتی دانشجویان شهید بهشتی به نیازمندان
طرح اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی در پویش رزمایش_همدلی برای کمک مومنانه به نیازمندان در ماه مبارک رمضان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
 
علاقمندان برای شرکت در این طرح خیرانه می توانند کمک های خود را به واریز کنند.

آغاز رزمایش بزرگ همدلی دانشجویان دانشگاه‌های تهران / وقتی جهادگران دانشجو پیش قدم می‌شوند
 
پویش همدلی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در خراسان جنوبی
 
گروه جهادی بسیج دانشگاه شریف در آستانه ماه مبارک رمضان پویش بزرگ ضیافت همدلی تهیه و اهدای بسته‌های ارزاق ویژه نیازمندان منطقه نهبندان خراسان جنوبی را برگزار می‌کند.

این پویش شامل اقلام اولیه غذایی و بهداشتی با ارزش تخمینی هر بسته ۱۵۰ هزار تومان است که علاقمندان برای شرکت در این پویش می‌توانند  کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت:۶۲۷۳-۸۱۱۱-۳۷۱۶-۱۹۷۹ بانک انصار؛ به نام گروه‌های جهادی و یا از طریق لینک پرداخت:IDPay.ir/ziafat-sharif:small_blue_diamond واریز نمایند.

لازم به ذکر است، همچنین جهت کمک‌های غیر نقدی میتوانید از طریق آیدی @smas_۷۷ اعلام آمادگی نمایید.
 
آغاز رزمایش بزرگ همدلی دانشجویان دانشگاه‌های تهران / وقتی جهادگران دانشجو پیش قدم می‌شوند

نظر شما