شناسهٔ خبر: 39521893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره‌ در امتحان برخی دروس

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در تشریح برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در برگزاری آموزش‌های الکترونیک گفت: طبق دستورالعمل پیشنهادی امتحانات پایان ترم، استاد می تواند نمره صفر تا ۲۰ را به گذراندن درس یا عدم‌موفقیت در گذراندن درس تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در یک برنامه تلویزیونی در تشریح برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در برگزاری آموزش‌های الکترونیک گفت: در در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت فوق العاده قرار دارد، دانشگاه‌ها ناگزیر از برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند. از این رو لازم است با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه و با پیروی از برنامه معینی، بخش یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت هایی که وجود دارد توصیه کرده ایم دانشگاه ها تا جایی که ممکن است آزمون ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنند و ارزشیابی مستمر به صورت هفته به هفته لحاظ شود. با این روش که استاد از فروردین ماه هفته به هفته ارزشیابی را انجام می دهد و در نهایت در نیمه خرداد می تواند ارزشیابی دانشجو را جمع کرده و یک نمره برای دانشجو در نظر بگیرد و در واقع یک امتحان پایانی وجود ندارد.  

آهنچیان افزود: البته این روش درباره همه دروس نبوده بلکه در برخی درس ها به تشخیص استاد صورت می گیرد.  

وی ادامه داد: در دستورالعمل پیشنهادی امتحانات پایان ترم آورده ایم استاد می تواند نمره صفر تا ۲۰ را به گذراندن درس یا عدم‌موفقیت گذراندن درس تبدیل کند. به این معنی که اساتید می‎توانند نمره را با دو حالت پاس شده و پاس نشده جایگزین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما