شناسهٔ خبر: 39482311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین گروه از مشمولین بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی استان معرفی شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از ارسال اولین لیست مشمولین بیمه بیکاری ایام کرونایی در این استان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 مهرداد جهاندیده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان این مطلب گفت: بیمه بیکاری متعلق به کسانی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را به صورت موقت از دست داده‌اند.

او گفت: تاکنون قریب به ۹ هزار نفر از سیستان و بلوچستان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: از این تعداد و پس از بررسی‌های انجام شده، اولین گروه از مشمولین دریافت مقرری بیمه بیکاری به استعداد هزار و ۹۴۲ نفر برای تکمیل فرایندانجام کار و پرداخت به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

جهاندیده اظهار داشت: ۱۰رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی، صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را در بحث شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند مشمول بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: لیست اسامی بقیه مشمولین هم پس از بررسی‌های لازم به سازمان تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

جهاندیده همچنین تاکید کرد: با توجه به فرایند پیش بینی شده برای ثبت نام و اطلاع رسانی از طریق سامانه بیمه بیکاری و پیامک، متقاضیان از مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

نظر شما