شناسهٔ خبر: 39467630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع اتوبوسرانان در مقابل شهرداری تهران

تهران- ایرنا- تعدادی از رانندگان و کارگران فنی شرکت واحد اتوبوسرانی بدلیل عدم انجام تعهدات این شرکت نسبت به آنها، در مقابل معاونت مالی اداری شهرداری تهران تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تعداد این تجمع کنندگان که از کارگران فنی و رانندگان با سابقه شرکت واحد بودند، حدودا ۲۰ نفر برآورد می شود.

یکی از آنها در خصوص علت تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۸ ماه از از زمان بازنشستگی ما می‌گذرد اما به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور، ما مجبوریم هنوز کار کنیم.

وی ادامه داد: حدودا ۵۰۰ نفر در شرکت واحد این شرایط را دارند.

این راننده اتوبوس یادآور شد: شرکت واحد اتوبوسرانی حق ۴ درصدی مشاغل سخت و زیان آور ما را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده و این موضوع مشکل ساز شده است.

واکنش اتوبوسرانی تهران

پیگیری های خبرنگار ایرنا در این خصوص، موجب ارسال جوابیه ای از طرف شرکت واحد شد.

در جوابیه ای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که به ایرنا ارسال شده، آمده است: پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از حقوق بدیهی و مسلم کارگران خدوم شرکت است و بر پیگیری پرداخت حقوق قانونی این عزیزان تاکید می کنیم.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی با استناد به گزارش معاونت توسعه منابع انسانی این شرکت، توضیحاتی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- با توجه به ماهیت شغل کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، عمده کارگران این شرکت در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند که مطابق قانون، می بایست ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به هنگام بازنشستگی به مأخذ قانونی سازمان تامین اجتماعی برای ایشان واریز شود.

۲- واجدین شرایط بازنشستگی که در نیمه دوم سال ۹۸ نامه پایان کار ایشان از سازمان تامین اجتماعی وصول شده، روز بیست و هفتم اسفند ماه احکام بازنشستگی شان صادر شده و ضمن واریز حقوق ایشان، بنابر پیگیری های به عمل آمده و با لحاظ نمودن این موضوع که کمبود منابع مالی، امری است که اکثر شرکت ها اعم از دولتی، عمومی و خصوصی را با چالش رو به رو ساخته، ۴ درصد حق بیمه کارگران عزیز در اردیبهشت ماه واریز می شود.

۳- روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان از تمامی همکاران بازنشسته و شاغل این شرکت که در شرایط دشوار و سخت موجود (شیوع بیماری کرونا) که بر تمامی ابعاد زندگی اجتماعی و اقتصادی عموم افراد جامعه اثر گذاشته، ایثارگرانه و فداکارانه نسبت به خدمات رسانی به شهروندان اقدام نموده و می نمایند، قدرشناسی کرده و امیدوار است تا جای ممکن بتواند قدردان خدمات خستگی ناپذیر و زحمات شبانه روزی همکاران عزیز خود باشد.



 

نظر شما