شناسهٔ خبر: 39463191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری استان البرز

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز گفت: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری با رعایت در چارچوب اعلام شده از سوی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مجاز به فعالیت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: با توجه به بهبود شرایط عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیز تصمیم ستاد ملی مقابله با آن در زمینه شروع به کار فعالیت صنفی با ریسک کمتر و با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌های آزاد هنری مجاز به فعالیت هستند.

او افزود: این آموزشگاه ها باید اطلاعات واحد آموزشگاهی خود را در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و کد رهگیری را دریافت کنند.

مقدم گفت: دستور العمل بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضد عفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری باید به دقت رعایت شود.

او با بیان این که برگزاری کلاس‌های آموزشی جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است، افزود: برگزاری کلاس‌های تک نفره (استاد- شاگرد) با رعایت دستور العمل بهداشتی مانعی ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلف هستند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه‌ها جلوگیری کنند.

او افزود: به منظور تداوم فعالیت آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ارائه آموزش با استفاده از نرم افزار‌های داخلی انجام شود، به طوری که نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری امکان پذیر باشد.

مقدم گفت: آموزش هنری به صورت حضوری و نیز در بستر مجازی صرفا با رضایت هنرجو و خانواده امکان پذیر است و اجباری نخواهد بود.

او افزود: هزینه استفاده از کلاس‌ها های آموزش هنری مجازی ۲۰ درصد کمتر از کلاس‌های حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/د.خ

نظر شما