شناسهٔ خبر: 39452885 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها به دنبال کاهش محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع این ویروس هستند.

صاحب‌خبر -
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها به دنبال کاهش محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع این ویروس هستند.

به گزارش اعتدال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طرح بازگشایی مرحله به مرحله اقتصاد این کشور سخن گفته است. شماری از شهروندان آمریکایی در اعتراض به اجرای قرنطینه و محدودیت های اعمال شده برای فاصله گذاری اجتماعی تظاهرات کرده بودند.

آخرین اخبار و آمار از شیوع بیماری «کووید ۱۹» در روز جمعه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

بنا به آخرین آمار منتشر شده نزدیک به 95 هزار نفر در قاره اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» از دست داده اند.

تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان نیز از دو میلیون و 231 هزار نفر فراتر رفته است.

سیر نزولی آمار روزانه جان باختگان کرونا در ایران ادامه دارد
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که از ظهر پنجشنبه تا ظهر روز جمعه ۸۹ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست دادند.

به این ترتیب براساس آمار رسمی سیر نزولی آمار روزانه جان باختگان کرونا در ایران ادامه دارد.
بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» به ۴۹۵۸ نفر رسیده است.

تعداد کل مبتلایان در ایران نیز تا روز جمعه ۷۹۴۹۴ نفر اعلام شده است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون بیش از ۳۱۹ هزار تست کرونا در ایران گرفته شده است.

خروج تدریجی از قرنطینه در سوئیس ضمن هشدار به حفظ تدابیر احتیاطی

دولت سوئیس روز جمعه از شهروندان این کشور خواست حتی در شرایط کند شدن روند شیوع ویروس کرونا تدابیر احتیاطی را همچنان در دستور کار روزانه خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش مقررات وضع شده برای اعمال محدودیت‌های تردد و نیز توقف فعالیت کسب و کارها با توجه به کاهش میزان ابتلا و کنترل دولت بر بحران به تدریج تسهیل می‌شود.

دولت اعلام کرده است که از ۱۰ روز آینده انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها از سر گرفته می شود و صاحبان برخی مشاغل از جمله باغبانان و فروشندگان وسائل باغبانی و نیز سلمانی‌ها و سالن‌های آرایش و زیبایی فعالیت خود را دوباره آغاز خواهند کرد.

دانیل کوخ،‌ نماینده دولت در وزارت بهداشت عمومی سوئیس که بحران شیوع کرونا را از نزدیک دنبال می‌کند ضمن تاکید بر اینکه  کشورهمچنان با خطر افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ روبرو است از شهروندان خواسته است حتی پس از تسهیل مقررات و خروج تدریجی از قرنطینه فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کنند.

بیش از ۲۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در سوئیس ثبت شده و بیش از ۱۳۰۰نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.


گمانه زنی در باره سلامت رهبر کره شمالی در پی غیبت او در یک مراسم رسمی
غیبت کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی در یک مراسم یادبود رسمی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود گمانه‌زنی در خصوص بیماری وی را تقویت کرده است.

کره شمالی روز چهارشنبه سالگرد تولد کیم ایل سونگ،‌ پدر بزرگ کیم جونگ اون و نخستین رهبر کره شمالی را در روزی ملی که به نام روز خورشید نامگذاری شده، جشن گرفت.

مقامات دولتی که اینبار برخلاف همیشه رهبر کشور در میان‌شان نبود یکی پس از دیگری در مقابل مقبره کیم ایل سونگ ادای احترام کردند. کیم جونگ اون در عکس دسته جمعی که از این مراسم منتشر شده بود دیده نشد.

غیبت کیم جونگ اون در این مراسم آنطور که برخی تحلیل‌گران از آن یاد کرده‌اند احتمال بیماری این رهبر ۳۶ ساله را که از اضافه وزن نیز رنج می‌برد تقویت کرده است.

در میان گمانه‌زنی‌ها تاکنون هیچ اشاره‌ای به احتمال ابتلای رهبر کره شمالی به بیماری کووید ۱۹ نشده است.

وزیر بهداشت برزیل در پی مشاجره با رئیس جمهوری اخراج شد
رئیس جمهوری برزیل در پی اختلاف نظر و مشاجره با لوییز انریک ماندتا،‌ وزیر بهداشت دولت خود بر سر نحوه مدیریت بحران کرونا وی را از کار برکنار کرد.

ژائیر بولسونارو پیش از این اقدام بارها با وزیر بهداشت در خصوص نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاجره کرده و از منتقدان جدی وی بر سر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بود.

لوییز انریک ماندتا پیش از این طی یک سخنرانی سیاست‌های رئیس جمهوری را در خصوص بحران سلامت در کشورش به باد انتقاد گرفته و از اعضای دولت خواسته بود رویکرد واحدی را برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور اتخاذ کنند.

وزیر بهداشت سابق برزیل خبر برکناری خود را با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اعلام کرد.

شمار مبتلایان کووید ۱۹ در افغانستان به مرز هزار نفر نزدیک شد

وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه،‌ هفدهم آوریل/ ۲۹ فروردین از ثبت ۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش اغلب افرادی که طی بیست و چهارساعت گذشته در افغانستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند ساکن کابل،‌ پایتخت این کشور بودند که مقررات قزنطینه در آن از روز یکشنبه گذشته به مدت پانزده روز دیگر تمدید شده است.

با احتساب آمار جدید تاکنون ۹۰۶ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز تاکنون ۳۰ نفر عنوان شده‌ است.

روسیه اجازه تجویز کلروکین به مبتلایان به کرونا را صادر کرد

دولت روسیه روز جمعه اعلام کرد که اجازه تجویز داروی هیدروکسی کلروکین را برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» صادر کرده است.

این تصمیم تنها یک روز پس از مکالمه تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با شی جین پینگ، همتای چینی او اتخاذ شد. مسکو اعلام کرده است که چین ۶۸ هزار بسته داروی هیدروکسی کلروکین را در اختیار روسیه گذاشته است.

تصمیم دولت روسیه برای تجویز هیدروکسی کلروکین به بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا در حالی گرفته می شود که بین دانشمندان در مورد تاثیر این دارو بر مبتلایان به این ویروس اختلاف نظر وجود دارد.

نتیجه یک تحقیق: کرونا امسال جان حداقل ۳۰۰ هزار آفریقایی را می‌گیرد
نتیجه یک تحقیق کالج سلطنتی لندن نشان می دهد که ویروس جدید کرونا در بهترین حالت طی سال جاری جان ۳۰۰ هزار آفریقایی را خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که حتی با اجرای جدی ترین تدابیر فاصله گذاری اجتماعی نیز احتمال ابتلای ۱۲۲ میلیون نفر در قاره آفریقا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» وجود دارد.

از سوی دیگر در بدترین سناریو ممکن، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در قاره آفریقا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا خواهند شد که از این تعداد سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

کرونا در اسپانیا؛ ۳۴۸ بیمار دیگر جان باختند
مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند که ۳۴۸ بیمار دیگر مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. در چند ساعت گذشته 163 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در اسپانیا به ۱۹۴۷۸ نفر رسید.

شمار جان‌باختگان در بلژیک از ۵ هزار نفر فراتر رفت

مقامات بلژیک روز جمعه اعلام کردند که با مرگ 306 بیمار دیگر در این کشور شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در بلژیک از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

طبق اعلام مسئولان بلژیکی تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به ۵۱۶۳ نفر رسیده است.

نیمی از جان باختگان را افراد مسنی تشکیل می دهند که ساکن خانه های سالمندان بودند.

رکورد مبتلایان روزانه در روسیه شکسته شد

روسیه روز جمعه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهار هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. بنا به اعلام مقامات روسیه شمار کل مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور از ۳۲ هزار نفر فراتر رفته است.

مسکو، پایتخت روسیه کانون اصلی شیوع این بیماری همه گیر در روسیه است. مقامات روسیه پیش بینی می کنند که این کشور طی دو تا سه هفته آینده به پیک (زمان اوج) شیوع ویروس جدید کرونا خواهد رسید.

نظر شما