شناسهٔ خبر: 3944715 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

علی رهبری: می‌توان زیباترین ریتم‌ها را در نوحه‌ها و سینه‌زنی‌ها پیدا کرد

نسیم

رهبر جدید ارکستر سمفونیک ملی در نشست خبری خود گفت: اجراهای جهانی با ارکستر سمفونیک، تنها آ‌رزویم است/ با هالیوودبازی مخالفم زیرا وزارت ارشاد بنگاه شادمانی نیست که بخواهد با ارکستر مردم را سرگرم کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی رهبری، مدیر و رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران در نشست خبری خود گفت: شاید اسم بنده بد در رفته باشد زیرا خیلی‌ها به من می‌گویند خیلی سختگیر هستم  اما فقط آدم جدی هستم و امیدوارم بتوانم در این مدتی که به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت مشغول ام کار مفیدی انجام دهم.

وی ادامه داد: همیشه دلم می‌خواست که به کشورم بازگردم زیرا با دلخوری کشور را ترک کردم و همیشه کسانی که کنسرت‌های من را می‌دیدند، می‌دانستند که من دلم با ایران و ایرنی است.

وی گفت: وقتی معاون هنری وزیر ارشاد با من تماس گرفت و از من برای حضور در ایران و رهبر اکستری دعوت کرد، همسرم به بنده من گفت که به دلیل تجربه تلخی که در گذشته دارم، رهبری ارکستر سمفونیک تهران را قبول نکنم اما وقتی وزیر ارشاد در خصوص حضورم در ایران پیگیر بودندبالاخره قبول کردم که در کشورم خدمت کنم.

وی در ادامه در خصوص آغاز به کار رسمی ارکستر گفت: سعی می‌کنیم تا ۱۰ روز دیگر ارکستر را سرپا کنیم و آنطور که برای این ارکستر برنامه‌ریزی کرده‌ام، ارکستر سمفونیک تهران مانند ۸۰ سال گذشته نباید ارکستر حشمت سنجری، فرهاد فخرالدینی، حسین دهلوی و حتی علی رهبری باشد، زیرا این ارکسترها باید طوری برنامه‌ریزی شوند که وقتی هنرمند بزرگی ترکشان می‌کند، بتواند به حیات و فعالیت خود ادامه دهد.

علی رهبری خاطرنشان کرد: دین ما دین خواندن است و نه فقط حرف زدن. می‌توان زیباترین ریتم‌ها را در نوحه‌ها و سینه‌زنی‌ها پیدا کرد که اینها برای همه اهمیت دارد پس از دولتمردان می خواهم.

وی تصریح کرد: شاید خیلی‌ها بگویند مشکل ارکسترها مالی نیست، اما معتقدم تنها مشکل مالی است که باعث توقف‌ فعالیت‌های یک ارکستر می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنسرت‌های قبل از شروع سال‌مان‌ به هیچ عنوان تک‌خوانی زن نداریم، چرا که سمفونی ۹ بتهوون اصولا تک‌خوان زن ندارد.

رهبر  ارکستر سمفونیک گفت: با هالیوودبازی و عوام‌فریبی مخالفم زیرا وزارت ارشاد، بنگاه شادمانی نیست که بخواهد با ارکستر سمفونیک تهران مردم را سرگرم کند. وزارت ارشاد وظیفه دارد که فرهنگ مردم را ارتقا دهد و تنها آرزویم  این است که بچه‌های ارکستر در سطح جهانی هنرنمایی کنند و در آینده‌ای بتوانیم با آنها در شهرهای اروپایی کنسرت برگزار کنیم.
 

نظر شما