شناسهٔ خبر: 39443587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ صورت پذیرفت؛

راه‌اندازی سامانه مدیریت آموزش الکترونیک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

سامانه مدیریت آموزش الکترونیک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در راستای تداوم فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، دکتر محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، در این خصوص اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های درس دانشجویان و به منظور اجرای سیاست‌های کلی معاونت آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مبنی بر تداوم فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها با به‌کارگیری سامانه مدیریت آموزش الکترونیک(LMS) که یکی از دستاوردهای دولت الکترونیک می‌باشد؛ کلاس‌های آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بعد از انجام عملیات زیربنایی توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه به‌صورت مجازی برگزارشد.
وی عنوان کرد: ۲۱۹ کلاس درس با حضور دانشجویان در این سامانه برگزار می‌شود و دانشجویان ‏جهت حضور در کلاس‌های درس مجازی از این سامانه استفاده می‌کنند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، راه اندازی سامانه مدیریت آموزش الکترونیک را گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک دانست.
دکتر آروین با اشاره یه ابنکه برنامه کلاس‌های آموزشی مجازی، طبق برنامه هفتگی ثبت شده درسامانه جامع آموزش است، تصریح کرد: برقراری تعامل دوسویه و رفع اشکال دانشجویان در ‏فضای مجازی و برگزاری آزمون و ارائه تکلیف را بخشی از نکات مثبت این سامانه است و اکثر دانشجویان دسترسی مناسبی به این سامانه دارند.
وی همچنین با برشمردن محسنات سامانه آموزش الکترونیکی ‏دانشگاه افزود: جهت آموزش مؤثر و ارتباط دوسویه این سامانه قابلیت بارگذاری فایل، فیلم، عکس، پاورپوینت و ذخیره ‏سازی دارد.‏
دکتر آروین، بازگشایی دوباره کلاس‌های دانشگاهی و شیوه برگزاری امتحانات (حضوری یا مجازی) را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و مصوبه وزارت علوم اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری دفاعیه دانشجویان ارشد به‌صورت غیرحضوری و مجازی نیز فراهم شده است.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اعلام کرد: پیگیری‌های لازم درخصوص بهره گیری ازخدمات اینترنت رایگان در زمان آموزش مجازی دانشگاه از سوی وزارت ارتباطات صورت پذیرفته است و به‌زودی لینک سامانه آموزشی دانشگاه (LMS.kgut.ac.ir) درفهرست خدمات اینترنت رایگان قرارداده خواهد شد.
گفتنی است به منظور بررسی مشکلات و درخواست‌های آموزشی دانشجویان در نیمسال جاری، جلسات گروه‌ها و شورای آموزشی دانشگاه به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی برگزار می‌شود.
ل.م ۵۴

نظر شما