شناسهٔ خبر: 39439522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام تسلیت عاملی به خانواده‌های سوگوار و مصیبت‌دیده از ویروس کرونا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی پیامی به خانواده‌های سوگوار و مصیبت‌دیده ویروس کرونا تسلیت گفت و از کسانی که یاریگر درمان بیماران هستند و همچنین کسانی که در انجام امور جان باختگان کمک‌رسانی می‌کنند نیز تقدیر به عمل آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی پیامی به خانواده‌های سوگوار و مصیبت‌دیده ویروس کرونا تسلیت گفت و از کسانی که یاریگر درمان بیماران هستند و همچنین کسانی که در انجام امور جان باختگان کمک‌رسانی می‌کنند نیز تقدیر به عمل آورد.

متن نامه بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزان سوگوار و مصیبت دیده ویروس کرونا

با سلام و عرض ادب و احترام

امروز آمار کشتگان ویروس کرونا در کشور عزیزمان به 4869 و مبتلایان به 77995  نفر رسید و به لطف خدا بخش مهمی(67 درصد) از مبتلایان، درمان شدند ولی بار مصیبت برای بازماندگان بسیار سنگین است. این روزها که درد و سوگ دامن گسترده و آرامش لحظه‌ها را هیاهوی تندری بر هم زده، صبوری برای داغ عزیزانی که از دست رفته‌اند سخت‌تر از هر زمانی است. پیش از این به هنگام مصیبت‌ها هرکس سرسلامتی می‌داد و آرزوی صبر می‌کرد، داغدیده می‌دانست که جز شکیبایی چاره‌ای برایش باقی نمانده است. عزیز خود را برای همیشه از دست داده و باید زندگی  را در مسیری ادامه دهد که عزیز یا عزیزانش دیگر همراه او نیستند.

به خوبی آگاهیم که این سوزِ تسلی نایافته، در اعماق جان بازماندگان و خانواده‌های داغدیده چه اندازه سخت و جانگداز است و آرام کردن این داغ در این روزها نیازمند پیوند عمیق با آرامش بخش جهان که خدای رحمان و رحیم است و همدردی بیشتر اعضای جامعه را به شکل و سیاقی متفاوت با دوران پیش از بحران کرونا می‌طلبد. این ایام باید به یاد هم بود، حال و احوال همدیگر را بیشتر از گذشته پرسید و البته ناگزیر لازم است فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم.

به یقین در این روزهای سخت و دشوار که حتی شانه‌ای و آغوشی برای تسلی غم‌هایتان نیست، هیچ کلام و عبارتی یارای آن را ندارد که دل‌های داغ‌دیده و مجروح شما را اندکی التیام بخشد و از سنگینی این مصیبت عظیم بر روح و جانتان بکاهد. در آزمون‌های الهی، ایمان به خداوند متعال تضمین عبور از این گذرگاه سخت خواهد بود و کسانی که در این مسیر استوار باشند و سر تسلیم در برابر مشیت او فرود آورند به درجه و کمالی که لایق آن هستند دست خواهند یافت و چه تکیه‌گاه و ماوایی بهتر از آستان کبریایی‌اش، پناهگاه بندگان دلشکسته خواهد بود؟ که هم او وعده‌‌مان داده است که: ان الله مع الصابرین.

نو شدن زمان، کاهش‌دهنده آلام و درد مصیبت‌ها خواهد بود و سختی‌ها با آسایش همراه خواهد شد.  نویدبخش عزیزان، این روایت زیبای پیامبر اسلام است که حکایت از زیبایی‌های خیره‌کننده جهان آخرت برای صابران می‌کند که فرمودند: در روز قيامت، هنگامی که دفترها گشوده می‌شود و ترازوهای حساب و کتاب را می‌آورند، براى اهل بلا و گرفتارى، ترازويى نصب نمى‏‌گردد و دفترى برای آنان گشوده نمى‏‌شود، سپس آيۀ «إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ-زمر، آیه 10»  را تلاوت کردند که خدای متعال می فرماید: هر آینه  اجر صابران بدون حساب خواهد بود.(بحار الانوار، جلد 67، ص 101).

لازم می‌دانم به مبتلایان نیز، این بلای نفس‌گیر که بیمار را در هم می‌پیچد، بدن را پر درد می‌کند، ذهن را آشفته می‌سازد و تجربه‌ای از جنس رها شدن در یک فضای سخت را بوجود می‌آورد نیز پیام سلامتی و عافیت داشته باشم و از خدای سبحان سرعت در درمان و عافیت و خرسندی و شادابی را برایتان آرزو کنم.

بطور حتم همه کسانی که همدلی با مصیبت دیدگان می‌کنند و توان و حکمت خود را برای درمان بیماران عزیز اختصاص می‌دهند، هم برای خود و هم برای آنها خلق آرامش و زیبایی می‌کنند. کسانی که بجای خانواده متوفی واجبات و مستحبات غسل، کفن و نماز میت جان باختگان را انجام می دهند نیز ماجور الهی خواهند بود و زیبایی‌های خیره‌کننده این جهانی  و آن جهانی را در بهترین جلوه‌های آن تجربه خواهند کرد. بزرگترین ثواب ها متعلق به کاهش درد و یا از بین بردن درد و مقدم بر آن توجه به دیگران است.

بی‌تردید رهبر حکیم انقلاب، همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم شریف ایران در هر کجای این کره خاکی، خود را در رنج و اندوه شما شریک می‌دانند و در سختی فقدان عزیزانتان همراه و همدرد شما هستند و با کلامی و دعایی مرهمی بر اندوهتان هستیم.

از خدای مهربان برای همه درگذشتگان رحمت واسعه و همنشینی با اهل‌بیت علیهم السلام و برای خانواده‌های داغدار، صبر صابره کربلا مسئلت می‌کنیم و آرزومندیم خداوند به جبران این ایام سخت، در این جهان روزهای پر از خرسندی و شادابی و در جهان جاودانه، گنج‌های بی‌حساب ارزانی‌تان کند.

صبر تلخ آمد ولیکن عاقبت                            میوه شیرین دهد پرمنفعت

سعید رضا عاملی

 

 
 

 

انتهای پیام

نظر شما