شناسهٔ خبر: 39422705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرگ آتشین مرد ناشناس داخل خودروی سرقتی

روزنامه جوان

تحقیقات پلیس پایتخت درباره مرگ مرد جوانی که زنده در آتش‌سوزی خودروی پراید سرقتی به کام مرگ رفته در جریان است.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، دقایقی قبل از ساعت ۵‌صبح دیروز بود که مأموران کلانتری‌۱۵۷ مسعودیه با تماس تلفنی شهروندی از آتش‌سوزی خودروی سواری پرایدی در یکی از خیابان‌های شهرک مسعودیه با خبر و راهی محل شدند.

مأموران کلانتری در محل حادثه با جسد سوخته مردی حدوداً ۲۰ ساله روبه‌رو شدند که به طرز دلخراشی در صندلی عقب خودروی پراید سوخته و جان باخته بود. بدین ترتیب با اعلام مرگ مشکوک مرد جوان، قاضی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل به تحقیق پرداختند.

بررسی‌های تیم جنایی در محل حادثه نشان داد دقایقی قبل اهالی محل متوجه آتش گرفتن خودروی پرایدی که کنار خیابان پارک بوده می‌شوند و همزمان با خاموش کردن آتش موضوع را به آتش نشانی اطلاع می‌دهند و پس از اطفای حریق با جسد سوخته شده مرد جوانی داخل خودرو روبه‌رو می‌شوند.

تیم جنایی در نخستین گام شماره پلاک خودروی پراید را از مرکز پلیس استعلام گرفتند که مشخص شد صاحب خودروی پراید دو روز قبل به اداره پلیس رفته و اعلام کرده خودرواش از جلوی خانه‌اش سرقت شده است.

با بدست آوردن این اطلاعات مأموران پلیس احتمال دادند که مرد فوت شده داخل خودرو سارق باشد. بنابراین مأموران پلیس در ادامه دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند که دریافتند این خودرو از شب قبل در این مکان پارک شده است. همچنین مشخص سرنشینان خودرو دو نفر بودند که یکی از آن‌ها ساعت ۴:۱۰ بامداد از پراید بیرون می‌آید و در حالی که نفر دوم در صندلی عقب بوده در خودرو را قفل می‌کند و دور می‌شود. مرد جوان ناشناس کمتر از ۳۰‌دقیقه بعد دوباره به محل پارک خودرو بر می‌گردد و پس از باز و بستن کردن در خودرو، برای اطمینان از قفل بودن در‌ها چند باری در‌های خودرو پراید را چک می‌کند و دوباره از محل دور می‌شود.

سپس مأموران پلیس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر دست به تحقیقات میدانی زدند که یکی از همسایه‌ها درباره این حادثه به مأموران گفت: ساعت حدوداً ۴:۴۵ بامداد بود که برای گرفتن وضو از داخل خانه‌ام بیرون آمدم و به داخل حیاط رفتم. در حالی که وضو می‌گرفتم بوی سوختگی به مشامم رسید. خیلی کنجکاو شدم که در این ساعت از صبح بوی سوختگی از کجا می‌آید و به همین خاطر در حیاط را باز کردم که دیدم خودروی سواری پرایدی داخلش آتش گرفته است. در حالی که دود داخل خودرو را فراگرفته بود به سختی متوجه شدم که در صندلی عقب خودرو مردی که به نظر می‌رسید هنوز زنده است با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. همزمان با اطلاع موضوع به آتش‌نشانی با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست کمک کردم. لحظاتی بعد به‌وسیله بیل شیشه در خودرو را شکستیم و با شیلنگ و ظرف آب همراه همسایه‌ها به داخل خودرو آب ریختیم تا آتش را مهار کنیم، اما وقتی آتش خاموش شد مشاهده کردیم مرد جوان در آتش‌سوزی جانش را از دست داده است.

زن همسایه دیگری به مأموران پلیس گفت: شب گذشته وقتی از محل کار به خانه‌ام آمدم این خودرو پراید را دیدم که کنار خیابان پارک است و دو مرد جوان هم داخلش نشسته‌اند تا اینکه دقایقی قبل با صدای داد و فریاد از همسایه‌ها از خانه بیرون آمدم و دیدم این خودرو آتش گرفته‌است و الان اطمینان دارم که خودروی آتش گرفته همان خودروی دیشب است که دو مرد جوان سرنشین آن بودند.

همزمان با ادامه تحقیقات جسد مرد سوخته شده برای شناسایی و مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد.

در حالی که قرار شد کارشناسان آتش‌نشانی هر چه سریعتر علت اصلی آتش‌سوزی را به تیم جنایی اعلام کنند، قاضی واحدی به مأموران پلیس دستور داد برای روشن شدن زوایای پنهان حادثه علاوه بر تحقیق از همسایه‌ها و شاهدان عینی دیگر از صاحب خودرو هم درباره نحوه سرقت خودرو تحقیق شود و دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه نیز دوباره مورد بازبینی قرار گیرد.

نظر شما