شناسهٔ خبر: 39411949 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رگبار باران در جنوب شرق و شرق کشور/ بارش‌های تازه از 29 فروردین

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا در شرق و جنوب‌شرق کشور رگبار باران داریم گفت:‌از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و مناطق غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شرق و جنوب‌شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد رگبار باران و وزش باد شدید هستیم. همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در غرب و شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب شرق کرمان است و روز آینده در کرمان و سیستان و بلوچستان شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 28 فروردین در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین و همچنین استان اصفهان بارش پراکنده داریم.

ضیائیان اظهار داشت: روز جمعه 29 فروردین سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس واقع در شمال‌غرب و غرب کشور ، دامنه جنوبی البرز و همچنین غرب سمنان، اصفهان، یزد و شمال کرمان موجب بارش باران می‌شود.

وی افزود: بارش‌ها در غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی، غرب یزد و شمال سیستان و بلوچستان در روز جمعه شدت بیشتری دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌روز شنبه 30 فروردین غیر از استان سیستان و بلوچستان و نوار غربی کشور در سایر مناطق بارش خواهیم داشت و روز یکشنبه 31 فروردین در شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور همچنین سواحل شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: امروز و فردا تنگه هرمز و بخش شرقی خلیج‌فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌آسمان تهران فردا 28 فروردین نیمه‌ابری گاهی با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 10 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما