شناسهٔ خبر: 39406640 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقابله با دروغ پراکنی در مورد کرونا در پیام رسان فیس بوک

سازمان بهداشت جهانی و فیس بوک با همکاری یکدیگر یافتن اطلاعات درست و دقیق در مورد ویروس کرونا را از طریق پیام رسان این شرکت تسهیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، برای مقابله با دروغ پراکنی در مورد کرونا یک چت بات به پیام رسان فیس بوک اضافه می شود که دسترسی به اخبار و اطلاعات دقیق در مورد ویروس یادشده را تسهیل می کند.

از این طریق داده هایی در مورد تازه ترین آمار ابتلا به کرونا و بیانیه های مطبوعاتی سازمان بهداشت جهانی در دسترس خواهد بود. همچنین کاربران چت بات یادشده شاهد پاسخ به دروغ پراکنی ها و اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا خواهند بود.

 

از جمله مهم ترین شایعات رد شده در این چت بات می توان به موارد زیر اشاره کرد: افراد در همه گروه های سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، سرما و برف ویروس کرونا را از بین نمی برد و این ویروس در گرما و رطوبت هم منتقل می شود، این ویروس از طریق نیش حشرات منتقل نمی شود و حمام آب گرم هم جلوی ابتلا به کرونا را نمی گیرد.

سازمان بهداشت جهانی چند هفته قبل از طریق پیام رسان واتس اپ هم دست به اقدام مشابهی زده بود و خدمات مشابهی را به کاربران علاقمند ارائه کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما