شناسهٔ خبر: 39383258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان:

همایش نسیم شمال با دریافت مجوز از ستاد ملی کرونا در قزوین برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پس از اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر مجوز برگزاری مراسمات و تجمعات، اختتامیه همایش اشرف الدین قزوینی (نسیم شمال) در قزوین برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: هم اکنون تمامی برنامه‌های ادبی، فرهنگی و هنری به دلیل شیوع این ویروس تعطیل شده‌اند و باید در خصوص مراسم اختتامیه این همایش نیز منتظر تصمیم گیری و اعلام ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا بود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان افزود: آخرین فرصت ارسال مقاله به این همایش ۲۰ فروردین ماه سال جاری بود که با استقبال مطلوب پژوهشگران، دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان مواجه شد. لذا با توجه به شرایط پیش آمده متقاضیان می توانند همچنان نسبت به ارسال آثار اقدام کنند.

اسماعیلی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: بزرگداشت مقام شامخ علمی و عملی مفاخر استان، معرفی جنبه‌های شخصیتی و زندگی نسیم شمال، تولید محتوا و جمع آوری آثار در ارتباط با این شاعر و آشناسازی نسل جوان با شخصیت‌های ادبی و علمی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

این مقام مسئول بیان‌کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند با مراجعه به سایت ghazvin.farhang.gov.ir ثبت نام کرده و نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: اشرف‌الدین حسینی قزوینی شاعر، نویسنده و مدیر روزنامه نسیم شمال از روزنامه‌های دوره مشروطیت ایران، در سال ۱۲۸۷ قمری در قزوین به دنیا آمد. وی بعد از طی تحصیلات مقدماتی در قزوین عازم کربلا شد و پس از حدود پنج سال به قزوین بازگشت.

نظر شما