شناسهٔ خبر: 39380501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه خانه کارگر اسلامشهر در انتقاد به مصوبه مزدی سال ۹۹

تشکیلات خانه کارگر شهرستان اسلامشهر با صدور بیانیه‌‌ای تاکید کرد: مصوبه افزایش نرخ حقوق کارگران بر اساس واقعیت‌های جامعه تنظیم نشده و باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، تشکیلات خانه کارگر شهرستان اسلامشهر با صدور بیانیه‌‌ای بر غیرواقعی بودن مصوبه افزایش نرخ حقوق کارگران تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه که به امضای « محمدحسن پورطالبیان» دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر رسیده، آمده است: بار دیگر زر و زور باهم درتنیدند و به جای حرمت به دست‌های پینه بسته آنان را به مسلخ از پیش آماده بردند. کدامین عقل سلیم باور می‌کند که در این آشفته بازار سوءمدیریت و در لحظاتی که کارگر مظلوم و محروم کشور برای تامین نه حداقل؛ که بخور نمیر جان خود در طبق ناملایمات از گرانی و کرونا و عدم امنیت شغلی گذاشته تا حداقل فرزندانش قوت لایموت بلکه کمتر داشته باشند؛ آب ناپاکی بر دستان آنان می‌ریزند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنها ماده ۴۱ قانون کار را سر بریده و از خون سرخش بر کاغذ امضا و تایید می‌کنند. دور زدن قانون توسط مجریانش سینه پراندوه و غم کارگر را نشانه می‌گیرد و رنج هزاران برابر از پیش بر رویش می‌گشاید آنان حتی در راستای قانون که می‌گوید حداقل با در نظر گرفتن تورم تایید شده توسط بانک مرکزی و برابر با معیشت یک خانوار ۴نفره باید مزد تعیین گردد، نیز سرستیز برداشته جام خود را از خون کارگر این سند گویای توسعه و استقلال و اساس آن به تعبیر راحل کبیر انقلاب؛ پیروزمندانه سرمی‌کشند. و سند برای خود خود و برای آیندگان به‌جا می‌گذارند.

در بخش پایانی بیانیه هم آمده است: بی‌توجهی مسئولین به ظاهر پاسخگو برخلاف کلام صریح امام انقلاب که می‌فرمود نگذارید صدای کارگران به خاطر مسایل معیشتی د آید، خاموش شدنی نیست، می‌روند تا زمینه برای این نامردمی فراهم کنند. چهارشنبه (۲۱ فروردین ۹۹) را باید روز تلخی برای کارگران و روز پیروزی ظاهری برای نمایندگان کارفرما و دولت دانست و به کارگران تسلیت گفت برای ذبح عدالت در رابطه با حقوق حقه‌شان.

نظر شما