شناسهٔ خبر: 39375228 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه ها نقش کلیدی درتحقق جهش تولید دارند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه ها نقش کلیدی در سرعت جهش تولید دارند،گفت: مهم ترین اولویت مراکز علمی و به خصوص دانشگاه ها رشد علم و فناوری با نگاه جهش تولید است که مطالعه برروی آن آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه ها نقش کلیدی درتحقق جهش تولید دارند،گفت: برای رسیدن به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با تمرکز بر توصیه های ایشان اولویت ها و مأموریت های علمی ونوآوری در فناوری را در دستورکار قرار دادیم که با استفاده از پتانسیل و تخصص نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دستاوردها و تولیدات جوانان و دانشمندان را سرعت بخشیده و افزایش دهیم.

*  تربیت جوانان کاربردی و متخصص برای توسعه حوزه صنعت و رشد فناوری

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند توسعه حوزه صنعت و رشد فناوری است که مسیر حرکت دانشگاه تربیت مدرس برای رسیدن به پرچم داری علمی جهان بر روی توصیه های مقام معظم رهبری متمرکز شده و با نگاه به جهش تولید در تربیت جوانان کاربردی و متخصص گام برداشته است.

* تعریف نقش دانشگاه در جهش تولید

احمدی تصریح کرد:  بخش تولید کشور از اهمیت بسیار زیادی برای رونق اقتصادی برخوردار است که در این رابطه دانشگاه این مهم را برای تعریف نقش خود در دستور کار بررسی و مطالعه قرارداده است.

انتهای پیام/

نظر شما