شناسهٔ خبر: 39366889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انتقاد بروجردی از عدم اراده سازمان ملل برای جلوگیری از دخالت‌های آمریکا در این نهاد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اشاره به نفوذ آمریکا در سازمان ملل، گفت: میزان نفوذ آمریکا در این نهاد بین‌المللی مانع ایستادگی در مقابل کارشکنی‌های ترامپ و تسهیل شرایط مقابله جهانی با کرونا شده است.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علاءالدین بروجردی با اشاره به بحران کرونا و نقش سازمان ملل متحد در تسهیل شرایط ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران، گفت: سازمان ملل باید مسئولیت قانونی و حقوقی خود را انجام دهد، اما با توجه به نفوذ آمریکا به لحاظ اینکه عضو دائم شورای امنیت است و از حق وتو برخورداراست و نفوذ بسیاری در دیگر سازمان‌های تبعه سازمان ملل دارد، سازمان ملل نمی‌تواند مقابل کارشکنی دولتمردان آمریکا بایستد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط و وقایع ناشی از بحران کرونا نشان داد که مسائل انسانی و حقوق بشری برای دولتمردان آمریکایی اهمیتی ندارد. کاخ سفید بین مردم حتی تبعیض قائل می‌شود و به حقوق شهروندان خود توجهی نمی‌کند.

بروجردی با بیان اینکه تنها اقتصاد داخلی و بین‌المللی تنها برای ترامپ مهم است، تصریح کرد: نقش آمریکا در بسیاری از مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی ایران حتی در بحران کرونا تخریبی و غیرقابل قبول است. هرچند بسیاری از کشور‌ها نسبت به این وضعیت و رفتار معترض بودند، اما دولت آمریکا این ظلم را ادامه داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری رأی دیوان دادگستری لاهه و محکومیت دولت آمریکا به جهت اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی ایران باید در لحاظ حقوقی از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و با استناد به رأی دیوان لاهه نیز شرایط دریافت کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند.

وی معتقد است: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌های ظالمانه به لحاظ فراهم کردن امکانات برای مقابله با کرونا از دولت‌های آمریکا و اروپایی بهتر عمل کرده است و با هم بستگی ملی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه توان و ظرفیت‌ها را به کار گرفته است. علاوه بر این مردم نیز به لحاظ فرهنگی انگیزه بسیاری برای همراهی و خدمت رسانی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران علی‌رغم اینکه مقید به انجام مراسم دینی هستند با توجه به شرایط مراکز مذهبی را به پایگاه کمک رسانی تبدیل کردند لذا از نظر همه ابعاد و با وجود تحریم و ظلم آمریکا مناسب‌تر است و اگر با دقت قواعد بهداشتی رعایت شود از این مرحله سخت در مدت کوتاه تری عبور می‌کنیم.

نظر شما