شناسهٔ خبر: 39349827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

این روز‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر ستاد مبارزه با کرونا، شاهد تعطیلی واحد‌های صنف طلا و جواهر هنستیم. اما این تعطیلی، باعث نشده است که فعالان این بازار، دست از خرید و فروش بکشند و با توجه به نوسان نرخ ارز و اونس طلا، شاهد قیمت گذاری طلا و سکه هستیم، اما به صورت معاملات پشت خطی.

صاحب‌خبر -

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتنداین روزها به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر ستاد مبارزه با کرونا، شاهد تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر هنستیم. اما این تعطیلی، باعث نشده است که فعالان این بازار، دست از خرید و فروش بکشند و با توجه به نوسان نرخ ارز و اونس طلا، شاهد قیمت گذاری طلا و سکه هستیم، اما به صورت معاملات پشت خطی.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بازار طلا و سکه همواره تحت تاثیر دو سیگنال مهم دلار و اونس قرار دارد. هرچند در این میان نباید از عامل تقاضا چشم پوشی کرد؛ اما در شرایط کنونی، بازار بدون رفت و آمد متقاضیان شده است. بر این اساس قیمت ها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با یادآوری تعطیلی بازار و واحدهای صنفی طلا و سکه، اظهار داشت: در این شرایط، برخی افراد در معاملات پشت خطی اقدام به خرید و فروش سکه می کنند، اما با توجه به رشد قیمت دلار در بازار امروز، بهای طلا و سکه نسبت به روز گذشته، با افزایش همراه بود.

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در ادامه در خصوص نرخ های محاسبه شده بر مبنای قیمت اونس و دلار گفت: هر اونس طلا در بازار جهانی به رقم 1686 دلار رسیده است و دلار نیز امروز از نرخ 15900 تا 16200 تومان افزایش داشت؛ در نتیجه نرخ طلا و سکه نیز در بازار داخلی رشد داشته است.

به گونه ای که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 6 میلیون و 350 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم 6 میلیون و 550 تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز 3 میلیون و 250 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و 880 هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی نیز امروز 980 هزار تومان ارزشگذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار، به رقم 645 هزار و 500 تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای 24 عیار به رقم 860 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 805 هزار تومان رسید.

وی در خصوص حباب سکه نیز گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در حال حاضر، حدود 100 هزار تومان خباب دارد.

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بخشی پایانی گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این سوال که در شرایط حساس کنونی، امکان خرید و فروش اینترنتی و مجازی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: 

اتحادیه طلا و جواهر و فعالان رسمی این بازار با این موضوع مخالفتی ندارند و کلیت موضوع یعنی فروش به صورت غیرحضوری را قبول دارند، اما در شرایط کنونی و در نبود قانون مشخص و شفاف در راستای حقوق خریدار و فروشنده، نمی توان خرید و فروش مجازی طلا و سکه را مورد تایید و قانونی دانست. زیرا همواره در نبود قانون مشخص، بسیاری از سودجویان در این شرایط اقدام به کلاه برداری می کنند و خریداران متضرر شده نمی دانند بر مبنای چه قانونی پیگیر مطالبات خود باشند. در نتیجه هم اکنون خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی طبق قانون ممنوع است و هر گونه مسئولیت ضرر و زیان در این خرید و فروش‌ها به عهده خریدار است.

کشتی آرای همچنین گفت: در تلاش هستیم تا از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و اتاق اصناف ایران، آیین نامه ای در این خصوص تهیه و تدوین کنیم تا این نوع خرید و فروش قانونمند شود. فعلا هیچ آیین نامه و دستورالعملی وجود ندارد. به همین دلیل در نبود قانون، ممکن است حق مردم پایمال شود و دچار ضرر و زیان شوند؛ در نتیجه فعلا مردم نباید به سمت خرید مجازی طلا و سکه بروند، زیرا در صورت خرید طلا و سکه تقلبی یا گران فروشی، امکان پیگیری قانونی وجود ندارد.

نظر شما