شناسهٔ خبر: 39347263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار همدان: نرخ شیوع کرونا در همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است

استاندار همدان گفت: نرخ شیوع ویروس کرونا در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۸۵ نفر است در حالیکه این آمار در همدان ۳۶ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در ادامه جلسه ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری با هیات دولت و استانداران در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در پاسخ به سوال رئیس جمهور، و با اشاره به آمار مبتلایان به این بیماری در همدان گفت: آمار گویای این است که نرخ شیوع ویروس کرونا در استان همدان کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: وضعیت همدان در زمینه میزان ابتلایان به ویروس کرونا نشان دهنده توجه مردم استان به توصیه ها و هشدارهای تیم های بهداشتی و تلاش کادر پزشکی و دیگر نهادهای مسوول در امر شناسایی و پیشگیری است.

استاندار همدان صدور به موقع پروتکل های بهداشتی و  سرعت عمل و اجرای مطلوب طرح غربالگری را در پایین بودن نرخ شیوع این استان موثر دانست و گفت: این موضوع ها باید به مردم اطلاع رسانی شود تا آنها از تلاش و زحمات کادرهای درمانی و دیگر متولیان مطلع شوند.

شاهرخی اظهار داشت: اجازه حمل و نقل درون شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی صادره از سوی دانشگاه علوم پزشکی به اتوبوس ها داده شود همچنین در صورت نیاز از ظرفیت ون هم برای جابجایی مسافران استفاده شود.

استاندار همدان یادآور شد: تداوم فعالیت ناوگان عمومی درون شهری منوط به رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی است، در غیر اینصورت خودروی راننده خاطی متوقف و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.

شاهرخی افزود: با توجه به آغاز فعالیت صنوف کم خطر، از فعالان در این بخش درخواست می شود حداکثر تا پایان هفته با مراجعه به سایت پیش بینی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به درج مشخصات درخواستی و دریافت کُد اقدام کنند.

48

برچسب‌ها:

نظر شما