شناسهٔ خبر: 39341913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رزمنده دفاع مقدس با رای شورای حل اختلاف، بی‌خانه شد/ استمداد از رئیس قوه قضاییه، خیرین و مقام‌های کشوری و لشگری

درحالی شورای حل اختلاف یکی از محله‌های تهران، ۱۶ فروردین ماه برای تخلیه منزل استیجاری یکی از رزمندگان دفاع مقدس، حکم صادر کرده است که قرارداد اجاره وی با صاحبخانه، تا ۱۰ آبان سال ۹۹ اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی شورای حل اختلاف یکی از محله‌های تهران، ۱۶ فروردین ماه برای تخلیه منزل استیجاری یکی از رزمندگان دفاع مقدس، حکم صادر کرده است که قرارداد اجاره وی با صاحب‌خانه، تا ۱۰ آبان سال ۹۹ اعتبار دارد. 

یکی از همرزمان وی در تماس با این خبرگزاری اعلام کرد که پیگیر صدور ماده ۴۷۷ از جانب رئیس قوه قضاییه یا رئیس کل دادگستری استان تهران هستیم تا رای شورای حل اختلاف ابطال شود؛ اما باتوجه به اینکه وضعیت آغاز به کار مسئولان قوه قضاییه حداقل تا ۲۰ اردیبهشت ماه نامشخص است، امکان صدور رای بر مبنای ماده ۴۷۷ وجود ندارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه بررسی پرونده‌ی برقراری حقوق برای این رزمنده در جریان است و تاکنون به جایی نرسیده است. اگر این پرونده به نتیجه می‌رسید ضمن برقراری حقوق، به وی ۱۳۰ میلیون تومان وام مسکن پرداخت می‌شد. اینگونه می‌توانست برای خود منزلی را اجاره کند.

این رزمنده دفاع مقدس تاکنون ۴ میلیون تومان کمک از بیت رهبری، ۱۰ میلیون تومان کمک از سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و مقداری هم از سردار روشندل رئیس بسیج پیشکسوتان دریافت کرده است؛ اما به گفته همرزم سابقش‌ امروز پولی در بساط ندارد و صاحبخانه با حکم تخلیه او را آزار داده است. 

از قرار معلوم مسئولان واحد مربوطه در ریاست جمهوری در جواب درخواست کمک وی اعلام کرده‌اند که می‌توانند نام این رزمنده دفاع مقدس را در لیست متقاضیان دریافت وام بگذارند؛ اما تا ۳ ماه پول به دست وی نمی‌رسد.

باتوجه به اینکه تحت تاثیر بحران شیوع کرونا، بیشتر ادارات کشور تعطیل هستند و صندوق‌های قرض‌الحسنه هم فعلا درخواست‌های کمک را بررسی نمی‌کنند، امکان دریافت وام برای این رزمنده دفاع مقدس وجود ندارد. از این رو همرزم سابق وی از مقام‌های کشوری و لشگری و خیرین درخواست دارد که هرچه سریعتر به وی برای پیدا کردن سرپناه کمک کنند. 

این رزمنده‌ دارای همسری است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و فرزند وی هم معلول است. گفتنی است که او از بازماندگان رزمیِ گردان عمار (لشکر ۲۷ حضرت رسول"ص") است و در عملیات تنگه ابوقریب نیز شرکت داشته است. فیلم سینمایی هم از روایت بازماندگان این عملیات ساخته شده است. 

نظر شما