شناسهٔ خبر: 39341513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات رژیم صهیونیستی

درخواست گانتز برای تمدید مهلت تشکیل کابینه؛ عبور تلفات کرونا در اراضی اشغالی از ۱۰۰ نفر

خبرگزاری میزان- بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی با درخواست تمدید ۲ هفته‌ ای فرصت تشکیل کابینه توسط بنی گانتز جدی‌ تر از همیشه به نظر می‌ رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین الملل  خبرگزاری میزان؛ بن بست تشکیل کابینه در اراضی اشغالی با به صدا درآمدن شمارش معکوس فرصت «بنی گانتز»، رئیس حزب «آبی و سفید» در میانه بحران شیوع «کرونا» بیش از هر زمانی جدی شده است.

به گزارش بلومبرگ، «بنی گانتز»، از «روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی خواست مهلت تشکیل کابینه را که نیمه شب فردا، دوشنبه، به پایان می‌رسد، تمدید کند.

درخواست تمدید ۲ هفته‌ ای مهلت تشکیل کابینه از سوی گانتز در پی آن مطرح شد که مذاکرات «آبی و سفید» و «لیکود»، حزب متبوع « بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده و دو گزینه انتخابات سراسری چهارم یا معرفی یکی از اعضای کنست برای تشکیل کابینه را تقویت شده است.

دلیل شکست مذاکرات، اصرار «بنیامین نتانیاهو»، برای تغییر در سیستم قضایی با هدف بهبود شرایط خودش در دادگاه‌های رسیدگی به اتهاماتش اعلام شد.
 
با این وجود، او روز شنبه، از «گانتز»، خواست تا مذاکرات شکست خورده هفته گذشته را مجددا از سر بگیرند.
 
«گانتز»، پس از برگزاری سومین انتخابات سراسری در اراضی اشغالی در کمتر از یک سال، مامور تشکیل کابینه شد؛ ماموریتی که پیشتر در پی انتخابات ماه سپتامبر با شکست مواجه شد.
 
جدیدترین گزارش‌ها از اراضی اشغالی از انصراف نتانیاهو در مورد توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی حکایت دارد. مقام‌های ارشد آبی و سفید اعلام کردند، نتانیاهو از مذاکرات توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی با این حزب خارج شده است.
 
رژیم صهیونیستی که از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون فاقد کابینه دائمی بوده، در مواجهه با بحران شیوع کرونا و تلاش برای نیفتادن در چهارمین دور انتخابات سراسری، نیاز به تشکیل هر چه سریع‌تر کابینه دارد.

تاکنون ۱۰۸۷۸ نفر در اراضی اشغالی به کرونا مبتلا شده و ۱۰۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند؛ حال ۱۷۴ نفر از مبتلایان نیز وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما