شناسهٔ خبر: 39337306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی:

فاصله گذاری هوشمند شکست می خورد - مردم سالاری آنلاين

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نسبت به تبعات ناگوار افزایش آمار کرونا در کشور به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد.

صاحب‌خبر - رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نسبت به تبعات ناگوار افزایش آمار کرونا در کشور به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، عباس آقازاده مسرور، با اشاره به اینکه از ۲۳ فروردین روش فاصله گذاری هوشمند و پایان محدودیت‌های مربوط به روش فاصله گذاری اجتماعی اعلام و به اجرا در آمده است، گفت: به اعتقاد بنده روش فاصله گذاری هوشمند به ترتیبی که مشاهده می‌کنیم، در کنترل اپیدمی کرونا محکوم به شکست بوده و هنوز آمار مرگ و میر و شمار مبتلایان نگران کننده است.
وی با اشاره به زحمات جامعه پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان کشور و تدابیر حکومتی، افزود: در نیمه اول فروردین شاهد کاهش آمار مراجعات، تعداد بیماران بستری و نیز کاهش آمار مرگ و میر نسبت به اسفند ۹۸ بودیم اما با این سیاست جدید، بیشترین احتمال بازگشت به قبل و افزایش آمارها و یا پیک جدید در شیوع بیماری کووید ۱۹ را در آینده نزدیک خواهیم داشت.
آقازاده تاکید کرد: بازهم مجبور خواهیم شد به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه بازگشته ولی ترس عمومی بر آن است که دیر شده و زمان را از دست داده باشیم.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در دوگانه «معیشت» و «سلامت»، نباید دولت و کلیت جمهوری اسلامی ایران به نحوی بخواهد مسئله معیشت را حل کند که امر مهم سلامت جداً به خطر بیافتد.
آقازاده با تاکید بر اینکه خطر جدی و حتمی است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم از تمام منابع کشور برای تأمین دهک‌های پایین درآمدی جامعه مانند بازنشستگان کشوری و لشگری، مستمری بگیران بهزیستی، کارگران روزمزد و دستفروشان، کارکنان قراردادی و کارگران با حقوق‌های نازل و…، در حد امکان برای ادامه حیات استفاده شود و به طور مشخص بخش‌هایی از اقتصاد ملی که از دادن مالیات هم معاف هستند و بالغ بر ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند مانند نهادها و مؤسسات مالی و اقتصادی خارج از کنترل دولت، هزینه معیشت مردم یاد شده را تأمین کنند تا سلامت و موجودیت کشور به خطر نیافتد.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه مردم همه گونه فداکاری در شرایط اپیدمی کرونا داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به استثنا اقلیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی، اکثریت مردم سطح فرهنگی بالا و ریشه‌های عمیق و قوی تمدن خویش را به نمایش گذاشتند. اینک نوبت دولت است که از سیاست آزمون و خطا دست برداشته و با قاطعیت به عرایض صاحبان فرآیند سلامت مردم توجه ویژه نماید.

نظر شما