شناسهٔ خبر: 39334533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

کیانوش عارفی خبرداد؛

پیش بینی وضعیت جوی ودریایی امروز در هرمزگان

موج نیوز

معاون فنی شبکه و ایستگاهای اداره هوا شناسی هرمزگان گفت: طی امروز یکشنبه، 24 فروردین ماه 99 افزایش و گذر ابر و برروی مناطق دریایی، وزش بادهای جنوب شرقی برای استان پیش بینی می شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی شبکه و ایستگاهای اداره هوا شناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود تردد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد و از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه 25 فروردین، تحت تاثیر سامانه بارشی، از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ آغاز خواهد شد و به تدریج تا ساعات بعد از ظهر و شب سایر نقاط استان را نیز در برخواهد گرفت.

وی افزود: عمده ی بارش های این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می شود که ضمن افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در  مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود.

معاون هواشناسی گفت: با توجه به حجم بیشتر بارش طی روز دوشنبه در استان های همجوار توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خودداری و با توجه به بروز صاعقه ازصعود به مناطق مرتفع نیز اجتناب شود.

وی در ادامه خبر داد: روز سه شنبه بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت و لازم به ذکر است سامانه ی بارشی دیگری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان نفوذ و فعالیت خواهد کرد.

معاون فنی شبکه و ایستگاهای اداره هوا شناسی هرمزگان در پایان گفت: از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه پیش بینی می شود و در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما