شناسهٔ خبر: 39324665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«کمک به اجرای عدالت» مهمترین وظیفه کانون کارشناسان دادگستری

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجموعه کارشناسان رسمی دادگستری، کمک‌کار خوبی برای دستگاه قضایی در تحقق و اجرای عدالت خواهد بود و این مهمترین رسالت و وظیفه این مجموعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر عتباتی عصر امروز در جمع اعضای جدید هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای امروز و افزایش مراودات اجتماعی اظهار کرد: گسترش ارتباطات باعث شده تا جرایم هم از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار باشند و لذا رسیدگی به پرونده‌ها نیاز به تخصص بیشتر پیدا کرده است که در این میان مجموعه کارشناسان رسمی دادگستری کمک‌کار خوبی برای دستگاه قضایی در تحقق و اجرای عدالت خواهد بود و این مهمترین رسالت و وظیفه این مجموعه است.

وی با قدردانی از اعضای سابق هیأت مدیره این کانون افزود: اعضای جدید هیأت مدیره باید با نظارت، مدیریت، و مراقبت‌های دقیق و مستمر بتوانند در انجام رسالت‌های خطیر مجموعه گام‌های موثرتری را بردارند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ارتباط مستقیم این مجموعه با دستگاه قضایی تصریح کرد: اگر امورات در این مجموعه به نحو مطلوبی پیش رود، مسلماً دستگاه قضایی نیز در انجام خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش موفق خواهد بود.

عتباتی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه و مدیران دستگاه قضایی استان، انجام وظایف و رسالت‌ها بدون اعمال هیچ‌گونه تبعیض و اغماضی اهمیت دارد.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر زیرمجموعه‌ها گفت: مسلماً انجام امورات در دستگاه قضایی، موسسات و نهادهای وابسته به آن از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که هرگونه کوتاهی و نقص در انجام خدمت از سوی یک نفر یا یک واحد، به کل سیستم تعمیم داده می‌شود، لذا این امر بر این حساسیت را به دنبال می آورد تا مدیران و مسئولان با  اتخاذ رویکرد پیشگیرانه، نظارت‌های دقیق‌تر و مداومی را برای پیشگیری از هرگونه موارد تخلف احتمالی در دستور کار خود داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ارائه نظرات کارشناسی به محاکم در اسرع وقت و همراه با دقت لازم در آن، از دیگر موارد مهم و مورد تأکید است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۱۷

نظر شما