شناسهٔ خبر: 39323782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پاسخ آیت‌الله سیستانی به یک استفتاء درباره روزه‌داری در ایام کرونا

آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق به یک استفتاء درخصوص روزه‌داری در ماه مبارک رمضان در سایه ادامه شیوع ویروس کرونا پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه خود سوالی را به همراه پاسخ آیت الله سیستانی به شرح زیر آورده است.

"ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شود و ویروس کرونا همچنان به گسترش در مناطق مختلف ادامه می‌دهد و پزشکان توصیه می‌کنند که برای احتمال کاهش ابتلا به این ویروس خطرناک در فواصل زمانی نزدیک آب بنوشید، زیرا کمبود آب بدن ایمنی آن را کاهش می‌دهد و خشک بودن گلو در صورت رسیدن ویروس به آن، بستر را برای انتقال آن به دستگاه تنفسی مهیا می‌کند. این در صورتی است که نوشیدن آب می‌تواند به شستن ویروس و حرکت آن به سمت معده و از بین رفتن آن کمک کند. حال آیا روزه ماه رمضان امسال از مسلمانان به این علت ساقط می‌شود؟ "

براساس این بیانیه، آیت الله سیستانی پاسخ دادند: "وجوب روزه داری در ماه رمضان یک تکیف فردی است و هر فردی که شروط وجوب را داشته باشد، باید صرف نظر از وجوب آن برای دیگران یا عدم وجوب آن برای آنها، روزه بگیرد. "

آیت الله سیستانی افزودند: "اگر ماه رمضان آینده برای مسلمان فرا برسد و در صورت اتخاذ همه تدابیر احتیاطی، نگران مبتلا به کرونا در صورت روزه داری باشد، وجوب روزه از او نسبت به هر روزی که نگران است که اگر روزه بگیرد، مبتلا به بیماری شود، ساقط می‌شود. "

نظر شما