شناسهٔ خبر: 39314099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نکات مهم افطاری دادن در ماه مبارک رمضان

یکی از سنت های خوب که در میان مسلمانان، رایج و ریشه در ایمان و اعتقاد مردم دارد، افطاری دادن به روزه داران است. این سنت در تمامی کشورها و جوامع اسلامی رایج است.

صاحب‌خبر -

افطاری دادن و پذیرایی از روزه داران هنگام افطار ، بیانگر وجود عشق و علاقه  انسان به هم نوع و مخصوصا به انسان های مومن و روزه داراست. کسانی که فرمان خدا را با عشق و علاقه گردن نهاده و با نیتی پاک یکی ازخالصانه ترین عبادات را به سرانجام رسانده اند. افطاری دادن به چنین بندگانی بسیار ارزشمند است. 

برکات و فواید افطاری دادن

افطاری دادن موجب شادی و سرور بندگان خدا می شود که خود از بهترین کارهاست. افطاری دادن، انس و الفت و محبت و خشنودی را میان آحاد جامعه افزایش می دهد. وجود انس و الفت و مهر و محبت میان اقشار یک جامعه از علایم سعادت و خوشبختی آن جامعه هست.

ثواب افطاری دادن

در روایت از پیشوایان معصوم ع داریم است که: هیچ چیز مانند غذا دادن و قربانى کردن انسان را به خداوند متعال نزدیک نمی‌کند و در این میان افطاری بهتر و برتر است. امام کاظم ع فرمود: افطارى دادن به برادر مسلمانت از روزه داشتنت افضل است .

نقل شده فردی به نام سدیر، در ماه مبارک رمضان، خدمت امام باقر (ع) رسید. حضرت فرمود: ‌ای سدیر! آیا می‌دانی در چه شب‌هایی قرار داریم؟ عرض کرد: آری! پدرم فدایت باد! شب‌ های ماه مبارک رمضان است. امام فرمود: آیا می‌توانی در هر شب از این شب‌ها ۱۰ بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر گفت: پدر و مادرم فدایت باد! این‌ اندازه ثروت ندارم. امام فرمود: آیا می‌توانی نه بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر باز همان گونه جواب داد. حضرت یکی یکی کم کرد تا فرمود: آیا می‌توانی هر شب یک بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر عرض کرد: این نیز در توانم نیست. امام فرمود: آیا می‌توانی هر شب، مسلمانی را افطار دهی؟ مرد گفت: آری، بلکه می توانم ده مسلمان را افطار دهم. امام فرمود: ‌ای سدیر! اگر بتوانی یک برادر مسلمان را افطاری دهی، (ارزش آن) چون آزاد ساختن یکی از فرزندان اسماعیل است.

اولویت در افطاری دادن

افطاری دادن خود نوعی میهمانی است البته با جایگاه و ثواب بالاتر، میهمان هم فرقی نمی کند هرکه باشد عزیز است  اما افطار به خویشاوندان ارجحیت دارد. افطاری در ماه مبارک رمضان به خویشاوندان، فرصت خوبی برای دلجویی از یکدیگر، صله ارحام و برطرف کردن مشکلات عاطفی و مادی اقوام فراهم می‌کند. البته افطاری دادن به نیازمندان و کسانی که حتی به یک افطاری ساده نیازمند اند را به هیچ وجه نباید فراموش کرد.

بخل، خسیسی، گداصفتی، خودخواهی، دنیا پرستی و امثال آن باعث می شود، انسان از افطاری دادن خود داری کند! علاوه بر امور فوق، تجمل گرایی ، تشریفات، خودنمایی و ریخت و پاش های بیهوده، باعث می شوند که این سنت نیکو و روش پسندیده به بهانه سختی و سنگینی، مورد بی توجهی و غفلت قرار گیرد. گاهی ما آن قدر مهمانی ها و افطاری دادن ها را همراه با تشریفات و ریخت و پاش ها برگزار می کنیم که انجام آن برای ما بسیار سخت می شود، لذا باصطلاح  کلا از خیر آن می گذریم و خود و دیگران را از فواید آن محروم می سازیم. البته افطاری های سنگین و پرهزینه هرچند شخص توان آن را هم کسی داشته باشد، شرعا و عقلا صحیح نیست.

ولی دور از انصاف است که این  سختی و سنگینی را به خاطر افطاری دادن بدانیم بلکه همه می دانیم ، به خاطر هوا و هوس و چشم و هم چشمی است که کار افطاری دادن را برخود و دیگران سخت کرده ایم و مجبور شده ایم باصطلاح  از خیر آن بگذریم و بدینوسیله خود را از این همه ثواب و برکت محروم سازیم و بندگان روزه دار خدا را نیز فراموش کنیم؟!

پیشنهاد ما به شما : پک افطاری مهمانو

راه چاره، برگزار کردن مهمانی ها و افطاری دادن ها، به صورت خیلی ساده و بدور از تجملات و تشریفات! است. در این صورت، خانواده ها و علاقمندان برای براه انداختن یک میهمانی و یا انداختن یک سفره افطار و یا تهیه و پخش و توزیع آن، این همه نگران پول و آبرو و وقت خود نیستند.

آری خیلی راحت! حتی با یک توزیع یک بطری آب و شربت، یک لقمه غذای آماده و یا یک پک پذیرایی می توانیم در زمره افطار دهندگان قرار گیریم.

برای بهره مند شدن از ثواب و پاداش بی کران افطاری دادن، مهمانو شما را کمک می کند.

با مهمانو افطاری دادن براحتی در دسترس شماست.

بسته های پذیرایی مهمانو شما را کمک می کند که به آسانی شما هم از ثواب افطاری دادن بهره مند گردید.

پک افطار تک نفره کار پذیرایی از مهمان ها را برای شما خیلی راحت میکند. شما میتوانید به تعداد مهمان های خود پک افطار سفارش دهید و به هر کدام یکی از مهمان ها یک پک افطار آماده بدهید و نگران کم یا زیاد آمدن افطار نباشید.

برای سفارش پک افطاری ماه رمضان لازم است به سایت مهمانو مراجعه کنید. برای سفارش دو راه دارید. اول انتخاب پک افطاری از میان پک های افطاری آماده و پیشنهادی مهمانو. ما 5 پک افطاری پیشنهادی در سایت قرار داده ایم. راه دوم انتخاب پک افطاری با اقلام دلخواه توسط شماست که برای این کار به بخش بسته های پذیرایی دلخواه مراجعه کنید. سپس بخش افطار را انتخاب کنید و پک افطار خود را بچینید.

در نظر داشته باشید برای سفارش پک افطار ماه رمضان حداقل ۲ روز قبل از مراسم سفارش خود را در سایت ثبت کنید. با سفارش پک افطار مهمانو با خیال راحت مهمان ها را دعوت کنید و یک ساعت قبل از زمان افطار، پک های افطار را در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

در اینجا چند نمونه از پک های افطار مهمانو ارائه شده است.

یبلیبل

برای مشاهده و مقایسه پک های افطار ماه رمضان مهمانو و خرید اینترنتی پک افطاری به سایت مهمانو به نشانی www.mehmano.com مراجعه کنید.

 

 

نظر شما