شناسهٔ خبر: 39305322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

تست ۴ ساعته کرونا برای کادر درمان انگلیس

دانشمندان دانشگاه کمبریج نوعی تست کرونا ابداع کرده‌اند که میتواند کرونا را تنها در ۴ ساعت شناسایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دانشمندان دانشگاه کمبریج نوعی تست کرونا ابداع کرده‌اند که میتواند کرونا را تنها در ۴ ساعت در کارکنان بخش مراقبت و درمان انگلیس شناسایی کند.

در حالت عادی، تست کرونا ۲۴ ساعت تمام طول میکشد چون نمونه‌های گرفته شده باید با تجهیزات ایمن آزمایش شوند که زمان‌بر هستند. اما این تست جدید، زمان انتظار را برای جواب آزمایش کوتاه‌تر میکند.

به گزارش دیلی‌میل، در این تست، محققان ترشحات بینی فرد را مانند تستهای موجود جمع‌آوری میکنند اما فرآیند تجزیه و تحلیل نمونه‌ها در این روش بسیار سریعتر از دیگر مقیاس‌های ایمنی صورت می‌گیرد. از بعضی کارکنان بخش‌های درمانی انگلیس خواسته شده تا به دلیل مشکوک بودن در قرنطینه بمانند اما با این آزمایش در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به کار خود باز گردنند.

محققان در این تست از واکنش زنجیره‌ای پلیمراز استفاده و مقداری از کد ژنتیکی ویروس را کپی کرده و میلیون‌ها بار کپی میکنند. این کار، مواد ژنتیکی را ایجاد که برای تأیید وجود ویروس کفایت میکند.

محققان دانشگاه کمبریج، راهی را برای غیرفعال کردن کرونا در مرحله نمونه‌گیری پیدا کرده‌اند که محدودیتهای کار را برای محققان از بین میبرد و آنها میتوانند سریعتر تست را انجام دهند.

نظر شما