شناسهٔ خبر: 39243716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر کشور:

روند ابتلا به بیماری در برخی از استان ها کاهشی شده است

وزیر کشور ضمن قدردانی از مردم برای همکاری با دولت برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در برخی استان های کشور کاهشی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 19 فروردین مجلس شورای اسلامی گفت: اولین گزارشی که آقای نمکی به ما در مورد بیماری کرونا ارایه داد، 30 بهمن بود و ما به همین منظور در یک اسفند در وزارت کشور ستاد مقابله با کرونا را تشکیل دادیم، دستورالعمل ها را ابلاغ کردیم و برای رییس جمهور نیز گزارشی را تهیه و ارسال کردیم. بعد از اینکه ستاد ملی تشکیل شد، وزارت کشور همه تصمیماتی را که ستاد ملی اتخاذ کرده بود با توجه به ستاد متناظر آن در استان ها وجود داشت، لازم الاجرا دانست و مسئولیت مستقیم با وزارت کشور است.

 

وزیر کشور اظهار داشت: در مرحله اول با توجه به ضعفی که برای تهیه امکانات و تجهیزات و شرایط بستری و دغدغه پزشکان و پرستاران داشتیم، نگرانی هایی وجود داشت اما خوشبختانه امروز با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها اطمینان خاطری در بحث تهیه تجهیزات داشتیم و مسیر پیش روی مدیریت مسئله بتا توجه به این همکاری ها مشخص است.

 

وی با بیان اینکه مردم با افزایش آگاهی و خود کنترلی توانستند کمک زیادی به دولت برای مدیریت بحث کرونا داشته باشند، گفت: ما طرح فاصله گذاری را در مرحله اول از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و همچنین مراکز جمعیتی و در مرحله دوم که از هفت فرودرین ماه شروع شد در کشور اجرایی کردیم. خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان و همکاری ها و هماهنگی ها توانستیم در ظرف این مدتی که این طرح اجرایی شد، شرایط مطلوب تری داشته باشیم.

 

وی با تشکر از نیروی انتظامی، بسیج، ‌سپاه و همچنین استانداران و فرمانداران و شهرداران برای اجرای این طرح گفت: به هر حال وزارت کشور در کنار وظایف و مسئولیت هایی که داشت، طرح فاصله گذاری اجتماعی را نیز به خوبی اجرایی کرد و این پیگیری ها در حوزه امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به خوبی ادامه دارد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: ما در این طرح اصناف را به سه دسته با ریسک بالا، متوسط و پایین تقسیم کر دیم که اقرار شد اصناف با ریسک پایین از 23 فروردین کارشان را در شهرستان ها و استان ها و از 30 فروردین در تهران آغاز کنند.

 

وی همچنین در مورد بازگشایی مدرس و دانشگاه ها نیز گفت: مقرر شد که دانشگاه ها و مدارس تا 30 فروردین تعطیل باشند و برای بعد از این تاریخ نیز قبل از 30 فروردین ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه تشکیل خواهد داد و در این زمینه تصمیم گیری می کند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری در برخی از استان ها کاهشی داشته است، در تماسی که با استان گیلان داشتایم تاکید کردند که در ایام عید دو هزار تخت بستری داشتند ولی این عدد به 400 تخت رسیده است./

پایان پیام/ 33

نظر شما