شناسهٔ خبر: 39235975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان زندانهای کشور مطرح کرد:

مرخصی ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان , فاصله گذاری دقیق در زندان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا

جهانگیر درباره وضعیت زندان ها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان زندان های کشور برای کنترل بیماری کرونا به مرخصی ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان، فاصله گذاری دقیق در زندان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «اصغر جهانگیر» شب گذشته (دوشنبه 18 فروردین) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت زندان ها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان زندان های کشور برای کنترل بیماری کرونا پرداخت و گفت: با اقداماتی که دستگاه قضایی در سه محور مدیریتی، بهداشتی و درمانی صورت داد قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور با ابلاغ ریاست قوه قضائیه مبنی بر موافق با مرخصی ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان، فاصله گذاری درست و دقیقی در زندان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا صورت پذیرفت.

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه اعمال مرخصی زندانیان یک اقدام بشردوستانه و بی سابقه در جهان است، گفت: این اقدام می‌تواند به عنوان یک حرکت حقوق بشری در جهان مورد توجه قرار بگیرد، زیرا مشابه اقدام ما در دیگر کشور‌ها دیده نشده است.

 

وی ردباره معیارهای درنظرگرفته شده برای اعطای مرخصی به زندانی ها اینگونه توضیح داد: معیار ما برای اعمال مرخصی زندانیان این بود که زندانیانی مشمول مرخصی شوند که برای خانواده و جامعه خطر نداشته باشند و دیگر این که بتوانند تضمین لازم را بدهند که پس از پایان مرخصی به زندان بازگردند.

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور  با بیان اینکه رییس دستگاه قضا دستورالعمل جدیدی ابلاغ کرد مبنی بر این که چنانچه زندانیان نتوانسته اند از مرخصی استفاده کنند شورایی تشکیل شود و در خصوص اعمال مرخصی به آن‌ها تجدید نظری به عمل آورد و ادامه داد: در خصوص زندانیان تازه وارد، شیوه نامه‌ای در سه محور برای کسانی که از مرخصی بر می‌گردند، افرادی که اسناد مثبته پزشکی دال بر ابتلاء به کرونا یا مشکوک به کرونا هستند و افرادی که از سلامت کامل برخوردارند؛ طراحی شده است که این شیوه نامه پس از بررسی کارشناسانه و تأیید ریاست قوه قضائیه عملیاتی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که نخستین بار وارد زندان می‌شوند یا از مرخصی به زندان باز می‌گردند باید مراحل قرنطینه را بگذرانند و گواهی سلامت اخذ کنند، گفت: ضابطین مراقب زندانیان در مرخصی یا آزاد شده هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، زندانیان دوباره به زندان بازگردانده می شوند.

 

جهانگیر تاکید کرد: سازمان زندان‌ها هم از طریق مراکز مراقبت پس از خروج زندانیان مدام در حال رصد ان‌ها می‌باشد و چنانچه موردی از تخلف یافت شود اقدام به عودت آنها کند./

پایان پیام/ 50

نظر شما