شناسهٔ خبر: 39225057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اردبیل:

بانک‌ها روحیه تلاش در ارتقای تولید را در جامعه تقویت کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید با تسهیل در روند پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی روحیه تلاش در ارتقای تولید را در جامعه تقویت کنند.

صاحب‌خبر -

 اکبر بهنامجو ظهر امروز  ۱۸ فروردین در نشست با مدیران بانک‌های استان در راستای تبیین برنامه‌های جهش تولید اظهار کرد: در سال مزین به نام جهش تولید بانک‌ها نقش اساسی را در ارتقای سرمایه‌گذاری و تکریم سرمایه‌گذاران در اردبیل دارند و در این زمینه نباید کوتاهی کنند.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها با بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری در موعد مناسب بدون اتلاف وقت بخش تولید را یاری کنند، خاطرنشان کرد: حذف بروکراسی اداری در روند تکمیل پرونده‌های سرمایه‌گذاران امری اساسی در تحقق جهش تولید است و بانک‌ها در خط مقدم این امر قرار دارند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در تکمیل جهش تولید و اقتصاد بسیار مهم است، افزود: واحدهای تولیدی مشکل‌دار باید از سوی بانک‌ها شناسایی شده و با رفع موانع و مشکلات این واحدها پرداخت تسهیلات برای آنها در راستای بازگشت به چرخه تولید انجام شود.
بهنامجو پایه اصلی تحقق جهش تولید را همت و همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات و عدم تعلل پرونده‌ها اعلام کرد و گفت: تسهیل در روند پرداخت سرمایه در گردش در رونق اقتصادی استان موثر است و همین امر می‌تواند گره‌گشای مشکلات تولید استان باشد.
وی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای سهمیه تمامی بانک‌ها برای تسهیلات به واحدهای تولیدی ابلاغ شده است، تصریح کرد: همه بانک‌ها بدون اهمال‌کاری باید روند رسیدگی به این پرونده‌ها را در راس کارهای خود قرار دهند و هیچ سرمایه‌گذار و واحد تولیدی نباید در صف دریافت تسهیلات معطل شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور برای جبران خسارات واحدهای تولیدی متضرر از شیوع کرونا اختصاص یافته است که سهم استان اردبیل نیز به زودی ابلاغ و پرداخت می‌شود.
بهنامجو خاطرنشان کرد: بانک‌ها در راستی حمایت از واحدهای تولیدی متضرر ناشی از کرونا دریافت بدهی‌های خود را به مدت سه ماه تعلیق کرده‌اند که امیدواریم با بازگشت جامعه به روند عادی فعالیت این واحدها حالت طبیعی به خود بگیرد.
وی همچنین به روند بیماری کرونا و وضعیت پیش آمده از قبل این بیماری در اردبیل اشاره کرد و گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در بانک‌ها بسیار ضروری است و کارکنان بانک‌ها باید به دقت این پروتکل را رعایت کنند.
استاندار اردبیل افزود: بانک‌ها به دلیل حضور مردم و کارمندان و خصوصا نقل و انتقال پول می‌توانند منبع انتشار ویروس باشند که باید اقدامات بهداشتی و کنترلی لازم برای حفظ سلامتی مردم و کارکنان بانک‌ها انجام شود.
بهنامجو با اشاره به مصوبه کشوری در خصوص فعالیت یک سوم شعبه‌های بانک‌ها گفت: در داخل استان بانک‌ها در صورت ازدحام جمعیت می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند.
وی از مردم خواست؛ در صورت امکان از جابجایی پول نقد خودداری و از کارت بانکی استفاده کنند، چرا که پول نقد نقش مهمی در انتقال ویروس دارد.
انتهای پیام

نظر شما