شناسهٔ خبر: 39216073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا جان ۳۰ پاکستانی را در آمریکا گرفت

اسلام آباد - ایرنا - ۳۰ تبعه پاکستانی مقیم آمریکا، در کشوری که در آن بیشترین مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در جهان ثبت شده است، بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 

صاحب‌خبر -

رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند که آمار فوتی‌ها در آمریکا به دلیل کرونا همچنان در حال افزایش است و صدها پاکستانی نیز در میان مبتلایان دیده می‌شود. 
براساس این گزارش، ۳۰ پاکستانی مقیم آمریکا تاکنون جان خود را از دست داده و گفته می‌شود اقلام حفاظتی از جمله ماسک در این کشور کمیاب شده است. 
تاکنون دو پاکستانی در ایتالیا و یکی نیز در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. 
شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۳۰۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۴۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۳۱۱ هزار نفر رسیده و شمار قربانیان از هشت هزار و ۴۰۰ نفر عبور کرده و ۸ فرماندار جمهوری خواه ایالت‌های کارولینای جنوبی، آرکانزاس، آیوا، نبرسکا، داکوتای شمالی و جنوبی، وایومینگ و یوتا در تبعیت از فرمان ترامپ برغم سیر صعودی شیوع کرونا در آمریکا، از اعلام قرنطینه خودداری کرده‌اند. 

"آنتونی فاوچی" مدیر موسسه ملی پیشگیری و درمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که ممکن است میلیون‌ها شهروند آمریکایی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند و این امکان وجود دارد که بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهند. 

"دبورا بریکس" مشاور ترامپ در امر مبارزه با کرونا در ارزیابی خود از مرگ روزانه دو هزار و ۶۰۰ نفر در آمریکا تا اواسط ماه آوریل خبر داده است. 

نظر شما