شناسهٔ خبر: 39210060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


کاهش 2500 میلیاردی بودجه شهرداری
به خاطر کرونا

شهردار تهران گفت: تجربه جهانی و همچنین نیازمندی‌های شهر تهران اجازه نمی‌دهد که حمل و نقل عمومی را تعطیل کنیم اما باید برای ساعات پیک فکری کرد. به گزارش فارس، شهردار تهران در حاشیه حضور در جلسه اعضای شورای شهر تهران و ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران در روزهای کرونایی گفت: تجربیات جهانی نشان داد که نباید حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد به این دلیل که  آن بخشی از جامعه که باید سر کار خود بروند نیاز به وسیله نقلیه دارند. حناچی افزود: در هر حال ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هسیتم و هر تصمیمی گرفته شود آن را اجرا خواهیم کرد. پیروز حناچی افزود: از طرف دیگر باید کاری کنیم که در ساعات پیک ازدحام در مترو به وجود نیاید فعلاً تا 20 فروردین طرح ترافیک را اجرا نخواهیم کرد و بعد از آن تصمیم گیری مجدد می کنیم و شاید یک دلیل ترافیک در شهر تهران هم به همین دلیل باشد. او با بیان اینکه ۶۶ هزار نفر روز در ۲۱ گرمخانه پایتخت پذیرش شدند و خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد آلوده به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم، گفت: برای پر کردن اوقات فراغت مردم ۱۴ کنسرت آنلاین طراحی شد و باید بگویم در دوشنبه هفته قبل پنج میلیون نفر به صورت آنلاین از این کنسرت بازدید کردند.
وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز میوه و تره بار، روزانه با ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی می‌شوند، گفت: روزانه ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۰ هزار تاکسی و ۱۵۰۰ واگن مترو ضدعفونی می‌شود. شهردار تهران با بیان اینکه ۵۰ سوله مدیریت بحران نیز تجهیز شده و آماده باش است، گفت: با تعطیلی مراکز میانی تفکیک زباله حجم پسماند به ۷۲۰۰ تُن رسید و حجم زباله‌های بیمارستانی نیز در این مدت افزایش یافت. وی با بیان اینکه زباله‌های عفونی ۱۵۰ بیمارستان از ۸۰ تن به ۱۰۰ تُن رسید، تصریح کرد: این زباله‌ها با روش‌های خاصی امحاء می‌شود. وی با بیان اینکه همدردی ما با مردم چین و ویدئو مپینگ که برای شهر ووهان در برج آزادی انجام شد باعث شد شهردار پکن از ما تشکر کند، گفت: یک دستگاه امحا زباله‌های بیمارستانی با ظرفیت ۸۰۰ کیلو در ساعت نیز در حال حمل به ایران است ، چینی‌ها خیلی بیشتر از آنچه  ما کمک کردیم در شرایط کرونایی به ما کمک کردند.
وی گفت: معتقدم به قول شهید سلیمانی در هر بحرانی یک فرصت نهفته است ومهم این است که برنامه ریزی کنیم و نترسیم. او گفت: ۳۰۰۰ کارگر با پرداخت یک ماه حقوق به مرخصی رفته و با همکاری بنیاد مستضعفان توانستیم به افرادی که در پی این شرایط کسب و کارشان دچار مشکل شد ، کمک رسانی کنیم.
حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدش کاهش یافته است گفت: برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم. وی با بیان اینکه طرح غربالگری تهران با همکاری وزارت بهداشت و ... در حال انجام است، گفت: غربالگری در تهران با توجه به جمعیت از سایر شهرها عقب‌تر بود که بر همین اساس با همکاری سراهای محله، شهرداری تهران نیز به موضوع غربالگری تهران پرداخت.

نامه شورا به رئیس جمهوری برای استفاده از کمک دولتی در شهرداری
رئیس شورای شهر تهران هم با اشاره به انقباض منابع مالی شهرداری در پی شیوع کرونا گفت: در نامه‌ای به رئیس جمهوری تقاضای استفاده شهرداری از کمک دولت و همچنین بخشی از وام مصوب برای حفظ اشتغال داده شده است. محسن هاشمی افزود: شورای شهر طی نامه‌ای به شوراهای شهر کلانشهرها و پایتخت‌های دیگر کشورها، اعلام کرد که می‌بایست این شوراها با استفاده از ظرفیت پارلمان‌های محلی با یکجانبه گرایی دولت امریکا مقابله کنند.
وی گفت: انتظار شورا از ستاد ملی کرونا این است که در این حوزه پیش از آنکه تصمیم گیری‌هایی مرتبط با فعالیت‌های شهری تهران همچون طرح ترافیک، فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی و ... گرفته شود با گفت‌وگو اغنا و استفاده از تجربه و تخصص مدیریت شهری، کار را پیش ببرد.
وی با اشاره به تجربه موفق کشورهای دیگر در مهار کرونا گفت: نقش مؤثر امکان تست آسان و در دسترس برای شهروندان و رصد وضعیت مبتلایان پس از تست بسیار مهم است که در این حوزه شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از زیرساخت‌های وزارت بهداشت و تعامل با آنها نقش محوری را در تهران ایفا کند.

لزوم اخذ تست کرونا از پرسنل عملیاتی شهرداری
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته از کارکنان شورا تست کرونا گرفتند و از این بابت متشکریم گفت: اما باید از همه پرسنل که در خط مقدم هستند نیز تست کرونا گرفته شود آیا کسی به راننده تاکسی توجه می‌کند؟ آیا افرادی که کیسه‌های زباله بیمارستانی را جابجا می‌کنند مورد توجه قرار می‌گیرند؟ احمد مسجد جامعی با بیان اینکه یک مسجد با حداقل 50 نمازگزار تعطیل می‌شود؛ اما آیا مترو، اتوبوس با اینکه حجم بیشتری از مسافران را جابجا می‌کنند نباید تعطیل شوند؟ گفت: هزینه‌های پر خطر ادامه فعالیت اینگونه افراد را چه کسی می‌دهد؟ وی افزود: وقتی برای خاکسپاری فردی که مبتلا به کرونا بوده به بهشت زهرا می‌رویم می‌گویند که تعداد کمی در مراسم تشییع شرکت کنند و با فاصله یک و نیم متر از یکدیگر و سه متر از قبر بایستند اما برای کسانی که خاکسپاری را انجام می‌دهند فکری کرده‌ایم؟

شناسایی ۲۴۸۳ بیمار جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. به گزارش ایسنا، دکتر جهانپور گفت: از ظهر روز شنبه تا  ظهرروز یکشنبه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۸۳ بیمارجدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۲۲۶ نفر رسید. جهانپور گفت: متأسفانه تا ظهر دیروز ، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تاکنون از وجود ۳۶۰۳ نفردرکشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند. به گفته جهانپور، خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. وی گفت: ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که تاکنون ۱۸۹۷۹۰ آزمایش تشخیصی کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

افزایش ۳ برابری مسافران مترو در روز شنبه

 نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روز شنبه در نخستین روز کاری سال جدید، متروی تهران شلوغ ترین روز کاری خود را در سال ٩٩ با جابجایی ۲۸۸ هزار نفر پشت سرگذاشت.  به گزارش روابط عمومی شرکت مترو، فرنوش نوبخت با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش حجم فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به افزایش تعداد مسافران اگرچه طبق برنامه ریزی های انجام شده باید با 70 درصد ظرفیت به مردم خدمات رسانی می کردیم، اما ظرفیت جابجایی مسافر را افزایش دادیم تا مسافران بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما