شناسهٔ خبر: 39194029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

انتقاد تند کانادا از سیاست کرونایی آمریکا

مقامات کانادایی از دستور «دونالد ترامپ» ، رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور ممانعت از صادرات ماسک تنفسی N95 شرکت M3 به کانادا برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند. پیش‌بینی می‌شود کروناویروس در پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور بیشتر گسترش یابد.
به گزارش رویترز، مقامات نهاد بهداشتی ایالت انتاریو کانادا با ادامه‌ی اقدامات فعلی جهت مبارزه با کرونا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان ماه 80 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک هزار و 600 کشته خواهند داشت. آن‌ها از مردم خواسته‌اند که در خانه بمانند و رفت‌وآمدهای خود را به حداقل برسانند.
ایالت انتاریو تاکنون 3 هزار و 255 مورد مبتلا تأیید شده و 67 مورد مرگ را گزارش کرده‌است. ترامپ پس از استناد به قانون تولیدات دفاعی در توئیتر خود به تندی از شرکت‌های این حوزه انتقاد و شرکت M3 را ملزم به تولید ماسک تنفسی N95 کرد. ایالات متحده با کمبود ماسک‌های N95 که برای محافظت از کرونا برای متخصصان مراقبت‌های ویژه ضروری هستند، روبرو است.
«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در این خصوص گفته است که جلوگیری از صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی «یک اشتباه» است. وی هم‌چنین گفت که چنین حرکتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خاطرنشان کرد که متخصصان بهداشت و درمان کانادایی هر روز برای کمک به ایالت دیترویت اعزام می‌شوند. 

قرنطینه سخت گیرانه کره شمالی
خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد، حدود ۵۰۰ تن از مردم این کشور به خاطر ویروس کرونا همچنان تحت قرنطینه هستند؛ آماری که بیانگر یک کاهش بسیار چشمگیر نسبت به هفته گذشته با ۲۲۸۰ تن است چرا که این کشور کمونیست قرنطینه بر افرادی که در این دوره هیچ علائمی از ابتلا به ویروس را نداشتند، برداشته‌است.
به گزارش یونهاپ، کره شمالی اصرار دارد که هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارد اما اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده از جمله بستن مرزهایش و قرنطینه هزاران تن از مردم در سراسر این کشور. ذولت پیونگ‌یانگ اعلام کرده که جلوگیری از شیوع این ویروس یک «وظیفه سیاسی» است که سرنوشت کشور را تعیین می‌کند.
خبرگزاری KCNA هفته گذشته اعلام کرده بود که افرادی که تحت نظارت و بررسی پزشکی قرار دارند یکی پس از دیگری از قرنطینه خارج شده‌اند چرا که در این بازه زمانی مشخص شد که آنها هیچ علائمی از ابتلا به این ویروس ندارند و حدود ۲۲۸۰ تن از مردم در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه هستند. اما این خبرگزاری روز جمعه اعلام کرد که تعداد افراد تحت قرنطینه به ۵۰۰ تن کاهش یافته است. خبرگزاری KCNA گزارش داد: «اقدامات مربوط به قرنطینه تحت رهبری کمیته فوق‌العاده کنترل بیماری موکدا برداشته شده است. 

ادای احترام به قربانیان کرونا در چین
چین دیروز (شنبه) برای ادای احترام به قربانیان ویروس کرونا به ویژه «شهدایی» که جان خود را در راه مبارزه با این ویروس عالم‌گیر از دست داده‌اند، سه دقیقه سکوت اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مراسم یادبود در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در تمامی شهرهای بزرگ و اصلی چین به ویژه در ووهان برگزار شد.
ووهان در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی و در اقدامی برای ریشه کنی گسترش ویروس کرونا در قرنطینه به سر برده و از سوی رهبر کمونیست چین بابت قربانی شدن ساکنانش به «شهر قهرمان» معروف شده‌است.
در پکن، «شی جین‌پینگ»، رئیس جمهوری چین به همراه سایر مقام‌های عالی رتبه این کشور همگی با لباس‌های مشکی و میخک سفید نصب شده بر روی لباس‌هایشان به پرچم نیمه افراشته کشور ادای احترام کردند.
همچنین شورای دولتی چین دستور داده که پرچم‌ها در سراسر این کشور و همچنین سفارتخانه‌های چین و کنسولگری‌ها به حالت نیمه افراشته درآمده و تمامی فعالیت‌های تفریحی نیز به حالت تعلیق دربیایند. همچنین سوت قطارها، کشتی‌ها و خودروها نیز برای سه دقیقه و برای ادای احترام به صدا در آمد.

نظر شما