شناسهٔ خبر: 39190243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت گندم در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر -ایرنا- برداشت گندم از سطح ۱۰۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم در استان بوشهر از روستای "شیبرم" در بخش بردخون شهرستان دیر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۹، ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های شمالی (گناوه و دیلم) دچار خشکسالی و خسارت شد.

محمد تقی منوچهری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود.

وی بیان کرد: برای برداشت گندم در این استان ۶۰۸ دستگاه کمباین پیش بینی شده که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین  مهاجر از استان‌های همجوار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها تلاش شده همه جوانب بهداشتی لازم برای عوامل برداشت دیده شود.

منوچهری گفت: در زمان حاضر ۱۰ مرکز خرید برای جمع‌آوری گندم پیش بینی شده که از این شمار ۶ مرکز مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی و چهار مرکز نیز مربوط به تعاون روستایی است که این مراکز ظرفیت ذخیره ۱۶۰ هزار تن محصول گندم را دارند.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای اقتصاد قیمت گندم معمولی هرکیلوگرم ۲هزار و ۵۰۰ تومان و دوروم ۲هزار و ۶۰۰ تومان و افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید ۱ درصد پیش بینی شده‌است.

منوچهری یادآو رشد: سال گذشته ۱۴۳ هزار تن گندم در قالب ۱۶هزار و ۶۵۱ محموله غله خریداری و ۲۳۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین تولید ۱۲ هزار تن بذر از سوی چهار شرکت بخش خصوصی که سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد، پیش بینی شده است.

نظر شما