شناسهٔ خبر: 39184133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رانندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ارومیه برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کنند

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سازمان‌های اتوبوسرانی، رانندگان برای دریافت بیمه بیکاری به سایت مربوطه مراجعه و ثبت‌نام کرده و پیگیری‌های لازم را برای دریافت بیمه بیکاری انجام دهند.

صاحب‌خبر -

مهدی مژدهی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به نحوه پرداخت بیمه بیکاری، شاغلین در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سازمان‌های اتوبوسرانی، رانندگان برای دریافت بیمه بیکاری به سایت bimebikari.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت نام کرده و پیگیری‌های لازم را برای دریافت بیمه بیکاری انجام دهند.

وی افزود: در بخش خصوصی اتوبوسرانی تعداد 293 نفر راننده، مشغول به کار هستند که بیمه شخص ثالث بوده اما تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی و از یارانه 17.5 درصد یارانه دولتی استفاده می‌کنند و امرار معاش این تعداد از طریق کسب درآمد اتوبوس‌های تحت اختیار است.

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه تعداد 49 نفر در بخش ملکی فعال و تمام حقوق و مزایا و بیمه از طریق سازمان تامین می‌شود، تصریح کرد: طی بخشنامه‌ای از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تمام رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها که در سطح شهر فعال هستند و آن تعداد رانندگان که به طور خویش‌فرما بیمه شده‌اند و آن تعداد که بیمه نیستند طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی انجام شده است می‌توانند در سایت  مشخصات خود را برای دریافت بیمه بیکاری ثبت کنند تا مراحل پرداخت بیمه کاری آنان انجام شود.

مژدهی‌فر بیان کرد: تعداد 5 هزار و 764 نفر در بخش خصوصی تاکسیرانی تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری ارومیه فعال هستند که با مراجعه به سایت اعلام شده و درج مشخصات خود اقدام به دریافت بیمه بیکاری خود کنند.

انتهای پیام/

نظر شما