شناسهٔ خبر: 39159462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۱۵ فروردین

ورود سامانه بارشی جدید از اواسط هفته/ هوای برخی استان ها سرد می شود

ضیاییان از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز دوشنبه خبر داد و گفت: هوای برخی استان های کشور در اواسط هفته جاری بین ۶ تا ۱۲ درجه سرد می شود.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیاییان» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: روز شنبه ( 16 فروردین) علاوه بر مناطق شمال شرق و شرق کشور، با عبور موجی از نوار شمالی کشور، در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: این وضعیت یکشنبه در شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور ادامه خواهد داشت که با وزش باد شدید در برخی مناطق همراه بوده و در بخش های شرق و جنوب شرق کشور احتمال تشکیل گرد و خاک را افزایش می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه با توجه به شدت بارش در بخش هایی از استان گلستان، خراسان شمالی و در شمال و شرق استان خراسان رضوی ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

 

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی در روز دوشنبه ( 18 فروردین) از شمال غرب کشور، افزود: در شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

 

وی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در روز سه شنبه ( 19 فروردین) گفت: در این روز ابتدا در نوار شمالی به تدریج کل نیمه شمالی کشور و بخش هایی از جنوب غرب به ویژه زاگرس مرکزی بارندگی خواهیم داشت و بیشترین میزان بارندگی در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر پیش بینی می شود.

 

ضیاییان خاطرنشان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دمای هوا در سواحل شمالی، شمال غرب کشور و دامنه های البرز مرکزی بین 3 تا 6 درجه افزایش خواهد یافت درحالیکه در همین مناطق و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوا بین 8 تا 12 درجه سردتر می شود. همچنین روز سه شنبه هفته جاری هوای مناطق شمال شرق کشور بین 6 تا 8 درجه سردتر می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز شنبه کمی ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

پایان پیام/ 47

نظر شما