شناسهٔ خبر: 39116455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیسی در بازدید از نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی ارتش برای بیماران کرونایی:

موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال و در بستر گام دوم، تمدن نوینی را رقم خواهد زد/ کار منظمی که ارتش در استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی و استانداردسازی ایجاد کرد، یک دلگرمی جدی برای مردم است

رئیس قوه قضائیه گفت: کار منظمی که ارتش در استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی و استانداردسازی ایجاد کرد، یک دلگرمی جدی برای مردم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه، در جریان نحوه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.
 
وی در حاشیه این بازدید، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز دوازدهم فروردین ماه، عنوان کرد: امروز که از بزرگترین روز‌های ملی و اسلامی ما است باید به ملت بزرگ، ارتش سرافراز و نیرو‌های مسلح تبریک گفت که هم موجودیت این نظام و هم اسلامیت آن، با اراده مردم رقم خورد.
 
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال و در بستر گام دوم، تمدن نوینی را رقم خواهد زد، اظهار کرد: نوید و امید اینکه تمدنی به نام دین و ارزش‌های الهی برای رفاه زندگی انسان معاصر و بهره بردن از مادیات و معنویات به برکت خون شهدای انقلاب و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مجاهدان شکل خواهد گرفت که در مقابل همه تمدن‌های مورد ادعا در دنیا الگو باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه نیروی زمینی ارتش در تهران  برای بیماران کرونایی بیان کرد: امروز روز مبارکی برای بنده بود، هم از این جهت که عرض تبریکی به ارتشیان عزیز داشته باشیم و هم اینکه از یک اراده جدی که تحقق پیدا کرده و ظرفیت عظیمی که برای دفاع بیولوژیک، دفاع از ملت، پشتیبانی از مجاهدان بهداشت و درمان و دلگرمی دادن به مردم عزیزمان ایجاد شده، بازدید داشته باشیم.
 
رییس قوه قضاییه با ارزشمند خواندن حرکت و تلاش ارتش جمهوری اسلامی در مقابله با ویروس کرونا، گفت: قریب به ۱۲۰ نقاهتگاه در سراسر کشور راه اندازی شده و این نقاهتگاه هم که ظرفیت تا سه هزار تخت را دارد. کار منظمی که ارتش در استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی و استانداردسازی ایجاد کرد، یک دلگرمی جدی برای مردم است.
 
رییسی با بیان اینکه امروز ارتش با مردم، از مردم و در مردم است، تاکید کرد: به این معنا است که ارتش با آلام و درد‌های مردم همراه باشد و برای درمان آلام آن‌ها گام بردارد. آنجایی که دشمنان مرز‌های ما را تهدید می‌کنند حضور یافته و جانفشانی کرده و شهدای عالی قدری را تقدیم می‌نماید و آنجایی که ویروسی حمله کرده و سلامت مردم را تهدید می‌کند، تخصصی حضور می‌یابد و به کمک کادر بهداشت و درمان کشور، وزارت بهداشت و درمان، سپاه، بسیج، نیرو‌های جهادی و مردمی و مجاهدان عرصه بهداشت و درمان می‌آید.
 
وی در ادامه گفت: این اقدام که جلوه‌ای از همکاری، هماهنگی، وحدت و انسجام ملی است، جلوه بسیار ارزشمندی است و امروز یک انسجام بسیار ارزشمندی وجود دارد و همه یک قامت آمده‌اند تا این مشکل را کنار بزنند و سلامت را تضمین کنند.
 
رییس قوه قضاییه با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت بهداشت از منظر ایشان، بیان کرد: تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، تلاش، اقدامات و سلوک ایشان برای همه بسیار حکمت آموز است. خود ایشان در این میدان حضور پیدا کرده‌اند و راهنمایی‌ها و هدایت‌هایشان و همچنین دستوری که نسبت به برقراری دفاع بیولوژیک با حضور نیرو‌های مسلح دادند از اقدامات و تدابیر حکیمانه‌ای بود که ایشان انجام دادند. خود ایشان در میدان و عمل و پایبندی به اینکه باید نسبت به اقداماتی که امروز نیازمند بهداشت در کشور است و همه باید رعایت کنند، برای همه ما یک الگو هستند.
رئیسی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ایشان به عنوان عالی‌ترین فرد نظام به گونه‌ای رفتار می‌کنند که برای همه ما الگو و نمونه هستند.
 
وی گفت: در این میدان به کار بردن ظرفیت‌های ارزشمند کشور بسیار مهم است و این ظرفیت را رهبر معظم انقلاب خوب می‌شناختند. اگر ظرفیت ارتش در میدان آورده شود می‌تواند پشتوانه خوبی باشد که امروز نیز پای کار آمده و همه را دلگرم کرده است.
 
رییس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات برخی از کشور‌های مدعی توسعه یافتگی در مواجهه با ویروس کرونا بیان کرد: در مقابل بسیاری از کشور‌ها و اینکه حتی مردم کشور‌های مدعی پیشرفت و توسعه دچار مشکل جدی شدند؛ این ظرفیت عظیم از نیروی انسانی و امکانات که با نظم و استاندارد‌های لازم پای کار آمده بسیار قابل تقدیر و ستودن است.
 
رییسی در ادامه ضمن قدردانی از مردم به دلیل همیاری با مسئولان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مردم وقتی اراده جدی مدیران و مسئولان را دانستند واقعا به این مسئله پایبند هستند و زندگی مردم کاملا متناسب با آنچه نیاز ما است شده و البته کار عده‌ای از کاسبان، کارگران، دانشجو و دانش آموز امروز دچار وقفه شده است.
 
وی افزود: این همگامی عملی با اراده مدیران و مسئولان کشور امری مثال زدنی و قابل ستودن است که امروز مردم همراهی، همکاری و همگامی خودشان با مدیران و مسئولان را در عرصه اجرا و عمل اثبات کرده‌اند.
 
رییس قوه قضاییه گفت: این‌ها همه زمینه‌ای برای این است که می‌شود در کشور گام‌های بلندی را برداشت و به پشتوانه ارتش، سپاه، بسیج، مردم و مشارکت آن‌ها را در جهت پیشرفت و اجرای گام دوم انقلاب اسلامی به کار گرفت.
 
رییسی در ادامه ضمن قدردانی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و کادر درمانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: من به سهم خود به عنوان یک طلبه و مسئول از امیر موسوی فرماندهی کل ارتش، امیر سیاری که در این قرارگاه نقش محوری را دارند، امیر حیدری، امرا و فرماندهان دیگر، پزشکان و کادر تخصصی و پشتیبانی صمیمانه سپاسگزارم. همچنین از ریاست عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه همکاران، سربازان، افسران، درجه داران و امرای ارتش تقدیر می‌کنم، چرا که کار قابل تقدیر و ستایشی را انجام دادند.
 
وی گفت: من با امیر موسوی صحبت کردم و از این کار تقدیر کردم و گفتم که در این روز مبارک که روز جمهوری اسلامی است ضمن بازدید به شما و کادر متخصص، با انگیزه، با اندیشه و آماده اقدام در این میدان، تبریک بگویم. ان شاءالله که خداوند همه شما را حفظ کند و اجر و پاداش مرحمت کند و به خانواده محترم شما و به کشور عزیزمان در مقابل این ویروس و ویروس‌هایی که دشمنان امروز علیه این نظام و مردم ایجاد می‌کنند، سلامتی بدهد.
 
رییس قوه قضاییه اذعان کرد: ان شاءالله به برکت این ایام خداوند این ویروس منحوس را از کشور ما و از بلاد اسلامی و جهان دور کند و اگر شری است که توسط دشمنان ایجاد شده که احتمالش می‌رود، این شر را به خودشان برگرداند. 

 

نظر شما