شناسهٔ خبر: 39102486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۱ بیمار کردستانی بخاطر ابتلا به کرونا جان باختند

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۶۱ بیمار جان خود را از دست داده‌اند که سقز با ۲۳ مورد همچنان بیشترین آمار را دارد.

صاحب‌خبر -

دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۸۹۵ نمونه گرفته شده از بیماران مبتلا به کرونا ۴۲۵ مورد مثبت و ۴۱۵ مورد هم منفی بوده و نتیجه آزمایش ۵۵ نفر هم مشخص نشده است.

وی افزود: بیشترین ابتلا به کرونا در شهرستان‌های استان شامل سقز ۱۳۸ نفر، بانه ۸۱، سنندج ۹۳، کامیاران ۱۳، قروه ۳۴، مریوان ۱۳، دیواندره ۱۸، بیجار ۲۳، دهگلان ۹ و سروآباد سه نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۶۱ نفر در این استان به دلیل ابتلای به کرونا جان باختند، گفت: ۲۳ نفر از این جانباختگان در سقز، هفت نفر سنندج، ۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بانه، مریوان و کامیاران هر کدام سه نفر، چهار نفر در مریوان و ۲ نفر در بیجار بستری بودند.  

وی یادآور شد: تاکنون ۱۲۱ نفر از افرادی که به ویروس کرونا در استان مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: هفت کودک زیر ۱۰ سال در این استان نیز جزء مبتلایان به کرونا هستند.

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با اضافه شدن ٣١٨٦ بیمار کرونایی، تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در کشور به ٤١٤٩٥ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ١٣٩١١ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.

٢٧٥٧ نفر از هموطنان هم تاکنون براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نظر شما