شناسهٔ خبر: 39089567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۸۰ درصد طرح غربالگری در استان بوشهر اجرا شده است

استاندار بوشهر با اشاره به طرح غربالگری وزارت بهداشت، گفت: ۸۰ درصد طرح غربالگری در استان بوشهر اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانس با رییس جمهور به اقدامات استان برای مقابله بابیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تعداد تخت‌های بستری استان از ۸۸۰ تخت به ۱۴۰۰ تخت رسیده است و بیمارستان اورژانس هسته‌ای هم امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: کار بزرگی که در جریان بیماری کر‌ونا در استان شاهد بودیم، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تاثیری که در تامین نیازمندی‌های استان داشتند، بود.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کرونا با همه مشکلاتی که داشت فرهنگ ویدئو کنفرانس را برای جلسات مهم تقویت کرد که این مهم با اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی محقق شده است.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر، عنوان کرد: آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۸۵ نفر است در مدت شیوع کرونا هم دو هزار و ۸۷۲ بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کردند از این تعداد یک هزار و ۱۳۶ نفر بستری و یک هزار و ۸۸ نفر ترخیص و۴۸ نفر هم بستری هستند.

گراوند گفت: هم‌اکنون ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که ۷۳ نفر بهبود یافتند و متاسفانه ۶ نفر فوت شدند، ضمن اینکه سه پرستار مراکز درمانی استان هم به کرونا مبتلا شدند که اکنون در وضعیت خوبی هستند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر روند ثابتی در شیوع کرونا داشتیم و اوج ابتلا در یک روز ۱۰ نفر بوده که اکنون مبتلایان بهبود یافته هم در قرنطینه خانگی هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح غربالگری وزارت بهداشت، گفت: ۸۰ درصد طرح غربالگری در استان بوشهر اجرا شده است.

گراوند با بیان اینکه مردم استان بوشهر استقبال خوبی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشتند، افزود: در حالی که سال گذشته در این ایام مصرف بنزین در استان دو میلیون لیتر گزارش شد، اما این رقم در سال جاری به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر رسید و پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هم به ۹۳۳ هزار لیتر کاهش یافته است.

وی همچنین از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سخت‌گیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل کرونا قدردانی کرد.

استاندار بوشهر در مورد اقدامات استان برای وقوع سیل هفته گذشته، گفت: در جریان بارش تگرگ در شهرستان جم ۱۶۰ هکتار باغات این شهرستان آسیب دیدند.

گراوند اضافه کرد: سیل در کنگان هم علاوه بر خسارت به زیرساخت‌های شهری و اراضی کشاورزی، متاسفانه یک کشته بر جای گذاشت.

وی بیان کرد: کل خسارت وارده به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری ناشی از سیل و تگرگ در استان ۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما