شناسهٔ خبر: 39080266 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برای تامین مایحتاج ضروری هیچ مشکلی وجود ندارد/ تشکیل بیش از ۵۶۰۰ پرونده درخصوص اصناف متخلف در استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص تامین مایحتاج ضروری مردم گفت: در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

محمد امامی امین (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری) تهران به خبرنگار ایلنا، گفت: تقریبا غیر از صنوفی که از منع فعالیت مستثنی شده‌اند کمابیش و به‌صورت موردی برخی از صنوف فعال بوده‌اند که طی گشت‌های انجام شده، با اصناف متخلف برخورد شده است. 

وی ادامه داد: در شهر تهران ۴۰۰ بازرسی توسط ۸ گشت مشترک با تعزیرات انجام شده است و ۴۷ پرونده به ارزش ریالی ۹۵.۷۱۰.۰۰۰ ریال باز شده است.

معاون اقتصادی استانداری تهران درباره گشت‌های انجام شده در توابع استان تهران تصریح کرد: تاکنون نیز ۳۱۷ بازرسی در  ۱۱ گشت مشترک انجام شده و در همین خصوص نیز ۱۶ پرونده به ارزش ریالی ۱۳۰.۱.۸.۰۰۰ تشکیل شده است. 

امامی امین خاطرنشان کرد: در استان تهران نیز در ۱۹ گشت مشترک ۷۱۷ بازرسی انجام شده و در مجموع ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۲۲۵.۸۱۸.۰۰۰ تشکیل شده است. همچنین در مجموع روزهای گذشته از ابتدای طرح نوروز ۹۹ در شهر تهران ۲۲۰۱۵ گشت انجام و ۳۷۹۳ پرونده تشکیل شده است. همچنین در توابع استان تهران ۲۱۷۵۰ بازرسی انجام و ۱۴۰۸ پرونده تشکیل شده است. در مجموع در استان تهران ۴۳۷۶۵ بازرسی انجام و ۵۶۴۶ پرونده تشکیل شده است. 

وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره مواد ضدعفونی‌کننده گفت: به گفته وزیر صمت حدود ۸ برابر تولید مواد ضدعفونی‌کننده افزایش پیدا کرده است و تقریبا در همه سوپرمارکت‌ها مواد ضدعفونی‌کننده نیز موجود است. در بخش ماسک نیز افزایش تولید بسیاری داشتیم و تقریبا در بازار در همه داروخانه‌ها ماسک نیز قابل تهیه است. 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: به گفته وزیر صمت نیز حدود ۱۸ میلیون گان و ماسک وارد شده است. 

امامی امین در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص تامین اقلام ضروری و مایحتاج مردم مشکلی در استان وجود دارد یا خیر گفت: ذخایر ما بسیار خوب است و در خصوص تامین مایحتاج ضروری مردم هیچ مشکلی در استان وجود ندارد. حتی گوشت گوسفند که در مقطعی افزایش قیمت داشت در حال حاضر به قیمت‌های اولیه بازگشته است و مشکلی برای تامین مواد غذایی و مایحتاج مردم نداریم. 

وی درباره برخورد با محتکران گفت: در حال حاضر به نسبت قبل بحث احتکار وجود ندارد چراکه هر کالایی که وجود داشته باشد زمان فروش و مصرف آن در حال حاضر است فقط در مواردی با احتکار الکل مواجه هستیم که سیستم قضایی با شدیدترین نحو با این افراد برخورد می کند. 

نظر شما