شناسهٔ خبر: 39072585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از سه میلیارد مترمکعب گازطبیعی در کردستان مصرف شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان این استان سال گذشته در مجموع سه میلیارد و ۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که ۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۹۷ است.

صاحب‌خبر -

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۹۷ مشترکان گاز خانگی، تجاری، اداری، و صنعتی در کردستان ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۶۱ مترمکعبی مصرف کرده بودند.

وی به افزایش چهار درصدی مصرف گاز طبیعی در اسفند پارسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ اشاره کرد و یادآور شد: در اسفند سال گذشته، ۳۲۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۲۶ متر مکعب گاز مصرف شد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: در سال ۹۸ رکورد مصرف گاز در استان شکسته شد بطوریکه در بهمن ماه مصرف روزانه مشترکان به ۱۶، ۵ میلیون مترمکعب رسید که بالاترین میزان مصرفی در یک روز از سال است.

فعله‌گری با اشاره به اینکه سال گذشته نیروگاه سنندج ۸۳۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۸۵ مترمکعب گاز مصرف کرد، افزود: مصرف این واحد صنعتی در سال ۹۷ بیشتر و ۸۹۳ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۱ مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: مشترکان با استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی، ضمن کمک به پایداری شبکه، زمینه بهره‌مندی سایر مناطق سردسیر استان و کشور از این نعمت فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان به ارائه خدمات غیرحضوری این شرکت برای عدم حضور مشترکان و مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مشترکان رقم مصرفی خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۱۹۴ ارسال و با پرداخت به موقع قبوض گازبها این شرکت را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

نظر شما