شناسهٔ خبر: 39063570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا باید رعایت شود/ تا زمانی که همه مردم مشارکت نکنند زنجیره کرونا قطع نمی شود

ذوالفقاری با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری جمعیتی و اجتماعی باید جدی رعایت شود، گفت: تا زمانی که همه مردم مشارکت نکنند زنجیره کرونا قطع نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «حسین ذوالفقاری» شب گذشته (جمعه 8 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری جمعیتی و اجتماعی باید جدی رعایت شود، گفت: در صورت تخلف، با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

 

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۴۰ روز است که کشور با کرونا درگیر شده و تمام توصیه‌ها و هشدار‌های لازم داده شده است، ادامه داد: تا زمانی که همه مردم مشارکت نکنند زنجیره کرونا قطع نمی شود البته در طول این مدت ۷۰ درصد مردم به هشدار‌ها توجه کردند اما تعدادی هم عادت‌های گذشته را ترک نکرده اند.

 

وی در توضیح بیشتر درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا با بیان اینکه در طرح جدید، مسافرت محدود می‌شود و اجازه سفر داده نمی‌شود، گفت: در این طرح مسافرانی که به هر دلیلی رفته اند باید سریع برگردند.

 

ذوالفقاری با اشاره به کاهش بیش از ۶۵ درصد مسافرت هوایی، ریلی و زمینی ادامه داد: این در حالی است که حمل و نقل و بار انجام می‌شود و مشکلی در تامین مایحتاج مردم وجود ندارد.

 

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عدم تعطیلی برخی مشاغل در این طرح گفت: اصنافی که در تامین مایحتاج مردم نقش دارند تعطیلی ندارند بنابراین مردم نباید از تامین نیاز‌های ضروری خود نگرانی داشته باشند. به اصنافی که مجوز فعالیت داده شده است محدودیت زمانی ندارند بلکه می‌توانند در بیشترین زمان ممکن به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی درباره نحوه فعالیت ادارات دولتی نیز با توضیح اینکه فعالیت ادارات دولتی بر اساس بخشنامه معاونت ریاست جمهوری و به شکل دورکاری است، گفت: آن بخش که ضرورت به حضور دارند نیز باید با یک سوم نیروی انسانی فعالیت کنند.

 

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم و تجمعات نیز اینگونه توضیح داد: برگزاری هرگونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منجر به تجمع افراد و موجب انتشار بیماری شود ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه در بندی از این طرح درباره تعطیلی چایپخانه ها نیز مطالبی بیان شده است در این باره اینگونه توضیح داد: در این طرح همچنین با سوالاتی مواجه شدیم مثل چگونگی فعالیت برخی صنایع مثل صنعت چاپ، که این موارد تا فردا ظهر تعیین تکلیف می‌شوند.

 

ذوالفقاری با رد شایعاتی مبنی بر تعطیلی جایگاه‌های بنزین و بیان اینکه جایگاه‌های پمپ بنزین در هیچ شرایطی تعطیل نمی شوند درباره تخلفاتی که رانندگان از این طرح داشته باشند و جریمه آنها گفت: در صورتی که رانندگان تخلف کنند تا یک ماه خودرو آن‌ها توفیق و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد و همچنین اصنافی که از این مقررات تخلف کنند، یک ماه محل کسب آن‌ها بسته می شود./

پایان پیام/ 50

نظر شما