شناسهٔ خبر: 39062432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آمار ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا همچنان در صدر

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۹۶ هزار و ۷۷۹ نفر رسید، از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۵۲ نفر جان باخته اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا با ۹۲۰ مورد جدید به ۹ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده است، شمار مبتلایان هم به ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

همزمان با افزایش آمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در انگلیس، مسئولان این کشور از احداث سردخانه موقت در فرودگاه بیرمنگام، برای نگهداری اجساد قربانیان کوید ۱۹ خبر دادند. آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. نخست وزیرو وزیر بهداشت انگلیس را هم مبتلا شده اند. بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۴ هزار و ۵۴۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۷۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه اعلام کرد: با ثبت ۲۹۹ مورد جدید، شمار جان‌باختگان به ۲۰۰۰ نفر نزدیک شده و شمار مبتلایان هم به حدود ۳۳ هزار نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمریکا در آینده نزدیک به کانون سرایت ویروس کرونا تبدیل می‌شود.
 
در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر فقط در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شدند تا شمار مبتلایان در این کشور از مرز ۱۰۱ هزار نفر عبور کرد که حدود نیمی از مبتلایان تنها در نیویورک هستند.
 
شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا نیز به ۱۵۸۹ تن افزایش یافته است.
 
روزنامه نیویورک‌پست نوشت پرستاران بیمارستانی در «منهتن» آمریکا به علت کمبود تجهیزات، کیسه زباله می‌پوشند.
 
شهردار لس آنجلس اعلام کرد، در پنج روز آینده لس آنجلس ممکن است به اندازه مبتلایان نیویورک، بیمار داشته باشد.
 
رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز با دستور اجرای " قانون تولید دفاعی" از شرکت‌های خودروسازی جنرال موتورز و فورد خواست به سرعت دستگاه‌های مورد نیاز تنفس مصنوعی تولید کنند.
 
سی ان ان اعلام کرد در مراسم امضای بسته کمک مالی ۲ و دو دهم تریلیون دلاری برای مقابله با زیان‌های مالی کرونا که ترامپ آن را امضا کرد هیچ نماینده دموکراتی حضور نیافت.

نظر شما