شناسهٔ خبر: 39062426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

اماواگر‌های تغییر کتب درسی در دانشگاه پیام نور تا وعده علوم و تحقیقات برای نصب گاردریل

باشگاه خبرنگاران

شهریور ۹۸ برای آموزش عالی با اخباری درباره وعده‌های جدید دانشگاه‌ها مبنی بر تغییرات در سال تحصیلی جدید سپری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، وزارت علوم در سال پر فراز و نشیب ۹۸ همچون دیگر دستگاه‌های کشور به سبب اتفاقات متعدد و اغلب ناگوار تلخ این سال فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت که سعی داریم در قالب یک بسته خبری به طور ماهانه مهم‌ترین وقایع مربوط به این وزارتخانه را بررسی کنیم.

گام‌های «ظریف» برای استادی در دانشگاه

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم درباره جذب دکتر ظریف وزیر امور خارجه به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: ماجرای ورود آقای ظرفی به هیئت علمی دانشگاه‌ها به سال ۷۵ بازمی‌گردد؛ بنابر اسناد موجود در پرونده او تبدیل وضعیت ظریف از کارشناس به هیئت علمی در سال ۷۵ و با امضای علی اکبر صالحی معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی انجام شده است.

او ادامه داد: این نامه برای دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه ارسال شده و با تغییر وضعیت او از کارشناس به هیئت علمی در هیئت مرکزی گزینش استاد که پیش از مرکز جذب وظیفه کنترل و جذب اعضای هیئت علمی را بر عهده داشت، موافقت شد.

وعده جدید علوم و تحقیقات برای اول مهر؛ از اعلام زمان نصب گاردیل تا سرانجام راه اندازی تله‌کابین

رضا مسعودی رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات درباره تمهیدات این دانشگاه برای شروع سال تحصیلی از حیث تسهیل حمل و نقل دانشجویان در فضای دانشگاهی اظهار کرد: برای ایجاد امنیت هرچه بیشتر در حمل و نقل دانشجویان قرارداد‌های جدیدی با شرکت‌های حمل و نقل منعقد شده است که از نظر کیفیت عملکرد شرایط مناسبی دارد.
 
او با اشاره به اینکه سعی شده تا در قرارداد‌های جدید خلا‌های گذشته در زمینه حمل و نقل و استفاده از اتوبوس‌ها برطرف شود، گفت: سیستم‌های نظارتی برای کنترل فعالیت‌های اتوبوس‌ها در نظر گرفتیم که بخشی از آن از طریق حراست و بخشی از طریق معاونت دانشجویی است.
 
مسعودی درباره نصب گاردریل‌های مسیر دانشگاه گفت: قرارداد نصب گاردریل‌ها با شرکت پیمانکار منعقد شده است با توجه به اینکه گاردریل‌های در نظر گرفته شده جدید هستند برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت فرایند اجرای کار کمی نیاز به زمان دارد.
اماواگر‌های تغییر کتب درسی در دانشگاه پیام نور
 
محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی محتوامحور است و قطعاً کثرت منابع و ضرورت توجه محتوایی از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.
 
او ادامه داد: این دانشگاه دارای شورایی با عنوان تدوین کتب و محتوای آموزشی بر اساس مصوبه دانشگاه است تا کلیه تصمیمات کلان حوزه چاپ، نشر و سیاستگذاری در این شورا ابلاغ شود.
 
کریمی با اشاره به کتاب‌محور بودن دانشگاه پیام نور گفت: بسیاری از منابع کتاب‌ها با رویکرد خودآموزی تألیف و تدوین می‌شود و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان منبع درسی در این دانشگاه مشهود است؛ بنابراین سیاستگذاری حاصل شده در این شورا می‌تواند طبق ضوابط آیین نامه تنظیم شود.
 
دانشجویان به اخذ مجوز از سازمان عتبات دانشجویی نیاز ندارند
 
حجت‌الاسلام مطهری‌پور، رئیس عتبات دانشجویی درباره مراسم اربعین امسال اظهار کرد: همه ساله وظیفه سازمان عتبات دانشجویی رسیدگی به امور صدور مجوز برای مراسم اربعین بود؛ امسال با توجه به اینکه این موضوع حذف شده است دانشجویان می‌توانند به راحتی اقدام به خروج از کشور کنند.

او گفت: امسال در کنار ستاد ملی اربعین فعالیت خواهیم کرد و بیشتر به موضوعاتی مثل تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی خواهیم پرداخت، اما با توجه به دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح دانشجویان نیاز به اخذ مجوز از سازمان عتبات دانشجویی ندارند و صرفا با دریافت نامه‌ای از طرف دانشگاه و مراجعه به اداره گذرنامه می‌توانند گذرنامه مورد نیاز خود برای سفر به کربلا را دریافت کنند.

محدودیتی برای همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق نداریم

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با معرفی امکانات، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد یک شبکه دانشگاهی است که با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۲۴ هزار عضو هیأت علمی در بیش از ۴۰۰ شهر ایران، واحد و مرکز و در ۴ کشور خارجی از جمله لبنان، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان شعبه دارد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیش از ۳۸ درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده، گفت: این دانشگاه در همه حوزه‌های علمی و دانشی فعال است و به عنوان یک نظام دانشگاهی خصوصی که ۳۷ سال از عمر آن می‌گذرد، تاکنون دستاورد‌های چشمگیری داشته است.

او افزود: دانشگاه آزاد علاقمند به توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی با برادران خوب خود در کشور عراق است. در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۱۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی دارد که درصدی بالایی از آن را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند. ما هیچ محدودیتی برای همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق نداریم.

پاسخ دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان مبنی بر افزایش شهریه

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی آزاد به افزایش ۲۲ درصدی شهریه و تمهیدات این دانشگاه برای دانشجویان اظهار کرد: شرایط موجود باعث افزایش هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و سایر خدمات شده است که باید از طریق افزایش شهریه آن را جبران کنیم.

او با اشاره به مطرح کردن موضوع افزایش شهریه در هیئت امنای دانشگاه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت گفت: اکنون دانشجویان خواستار تجدیدنظر در شهریه‌ها و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی شهریه هستند اما فکر نمی‌کنم، تجدید نظری صورت بگیرد چرا که در این باره جلسات متعددی برگزار شده و با توجه به حساب و کتاب‌های هزینه‌ای در دانشگاه میزان شهریه معین شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی خبرنامه گزارش خطا
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه : shafaf.ir/0026u5
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:

نظر شما