شناسهٔ خبر: 39057028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کمک حماس به آوارگان فلسطینی برای مبارزه با کرونا

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس اعلام كرد كه حدود ۵۰۰هزار دلار برای کمک به آوارگان فلسطینی در اردوگاه های لبنان فرستاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس اعلام كرد كه حدود 500هزار دلار برای کمک به آوارگان فلسطینی در اردوگاه های لبنان فرستاده شده است. حماس این کمک مالی را به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص داده است.

 

هنیه در بیانیه ای همبستگی خود را با مردم فلسطین ساکن لبنان و سایر کشورهای جهان ابراز کرد و اظهار امیدواری کرد مردم بتوانند با این ویروس مقابله کنند.

 

دولت لبنان در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و به خاطر همین فعالیت کلیه موسسات دولتی و خصوصی تعطیل شده است. حالا اردوگاه های فلسطینی این کشور برای ادامه زندگی نیاز به کمک های فوری سازمان های بین المللی پیدا کرده اند.

 

براساس گزارش مرکز امور آوارگان فلسطینی سازمان ملل (URNWA)  از اول ژانویه 2019 ، لبنان میزبان نزدیک به 500هزار پناهنده فلسطینی است که در 12 اردوگاه موقت زندگی می کنند. این پناهنده ها حق کار کردن در کشور لبنان را ندارند و برای معیشت خود نیاز به کمک دارند.

 

الفت محمود ، یک پناهنده فلسطینی و بنیانگذار سازمان انساندوستانه زنان فلسطین (PWHO) ، به عرب نیوز گفت که به کمک کشورهای همسایه تا کنون مشکل معیشت نداشتیم ولی با وجود ازدحام اردوگاه ها هر لحظه شیوع ویروس کرونا انتظار می رود.

پایان پیام/ 42

نظر شما