شناسهٔ خبر: 39056920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سازمان عفو بین الملل:

اجلاس اقتصادی ریاض را تحریم کنید

خبرگزاری شبستان:

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، بیش از 220 سازمان مدنی از سراسر جهان نگرانی خود را از میزبانی عربستان در اجلاس کشورهای جی20 ابراز کردند. قرار است کشورهای عضو G20 در این اجلاس شرکت کنند.

 

سازمان عفو بین الملل به همراه این سازمان های حقوق بشری جنایات عربستان در یمن را محکوم کردند و از کشورهای عضو جی20 خواستند به ریاض نروند. این سازمانها اجلاس اقتصادی ریاض را محکوم کردند.

 

دلیا فریا روبیو رئیس سازمان بین المللی شفافیت و حقوق بشر از کشورهای جهان خواسته است اجلاس عربستان را تحریم کنند چون این کشور اجازه فعالیت هیچ سازمان حقوق بشری در کشورش را نمی دهد. وی گفت: عربستان شیعیان این کشور را اعدام می کند و به هیچ گروه حقوق بشری اجازه اعتراض نمی دهد.

 

نتسانت بلای مدیر تحقیقات و مسائل حقوقی عفو بین الملل نیز در بیانیه ای اجلاس جی20 را محکوم کرد و اعلام کرد بازداشت های خودسرانه، اعدام، شکنجه و دادگاه های غیرمنصفانه در عربستان به امری عادی تبدیل شده است و جامعه جهانی باید این مسئله را پیگیری کند.

 

قرار است ماه نوامبر سال جاری میلادی در ریاض پایتخت عربستان اجلاس اقتصادی 20 کشور صنعتی جهان برگزار شود. هنوز پرونده قتل جمال خاشقچی خبرنگار معترض به خاندان آل سعود در بیشتر کشورهای جهان باز است.

پایان پیام/ 42

نظر شما