شناسهٔ خبر: 39056855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۴۳ نانوایی در خراسان رضوی اخطار گرفتند

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۸۳۴ نانوایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی که پروتکل‌های بهداشتی در کنترل کرونا را رعایت نکرده‌اند از سوی بازرسان بهداشتی اخطار گرفتند.

صاحب‌خبر -

محمد باباخانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور این اخطاریه‌ها برای نانوایی‌های متخلف حاصل بیش از هشت هزار نوبت بازدید از نانوایی‌های سطح شهر مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر در اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا از ۲۵ اسفند ماه پارسال تاکنون بوده است.
وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۳۲ نانوایی در خراسان رضوی به دادگاه معرفی شده‌ و ۱۰۱ نانوایی به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دایر است که به طور مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار دارد.
باباخانی افزود: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده هزینه نان باید با استفاده از کارت خوان پرداخت شود و در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها موضوع را از طریق شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع‌رسانی کنند. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ و نیم میلیونی استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بقیه جمعیت استان در قالب دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

نظر شما